۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰

دادگاه سوئيس عليه گوگل وارد عمل شد

دادگاهي در سوئيس از كميسيونر حفاظت از ديتاي اين كشور خواست تا گوگل را براي مات كردن تصاوير و چهره افرادي كه از طريق سرويس نماي خياباني قابل مشاهده است، تحت فشار بگذارد.
کد خبر : ۱۷۵۹۲
به گزارش صراط نیوز، فارس به نقل از تك تري نوشت، سرويس نماي خياباني كه تصاويري سه بعدي از خيابان ها و اماكن عمومي شهرهاي مختلف را به نمايش مي گذارد در يكي دو سال اخير هميشه مناقشه برانگيز بوده و گوگل به علت نقض حريم شخصي كاربران از طريق اين سرويس بارها و بارها محكوم شده است.
اين بار سوئيسي ها نگران عملكرد اين سرويس شده اند و كميسيونر فدرال حفاظت از اطلاعات و ديتا در اين كشور خواستار آن شده تا تصاوير افرادي كه از طريق اين سرويس به طور واضح قابل مشاهده است، مات شده يا حذف گردد.
نماينده گوگل به همين منظور جلساتي را با پنج قاضي منصوب شده از سوي دادگاه برگزار كرده و قرار است حكم نهايي در مورد گوگل ظرف چند هفته آينده صادر شود.
گوگل از زمان راه اندازي سرويس نماي خياباني خود در سوييس در آگوست سال 2009 همواره با اعتراضات نهادهاي مدني و همين طور دولت مواجه بوده است.
سوئيس هشدار داده اگر گوگل به هشدارهاي دادگاه توجه نكند به طور جدي با آن برخورد مي شود. گوگل در واكنش اعلام كرده اين سرويس را به طور جدي تحت نظارت دارد تا از وقوع هرگونه مشكل جلوگيري كند.
برچسب ها: سوئیس گوگل