۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

چگونه میزبان جام ملت‌های آسیا شویم؟

فدراسیون فوتبال ایران در مسیر میزبانی جام ملت‌های آسیا باید چند خوان دیگر را هم پشت سربگذارد.
کد خبر : ۱۷۶۱۰۷
صراط: مسیر دستیابی یک کشور به میزبانی جام ملت‌های آسیا پیچیدگی زیادی دارد و ایران با پشت سر گذاشتن بخشی از این مسیر به خوان‌های پایانی نزدیک شده است.

طبق اعلام هیئت نمایندگی کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای بررسی امکانات ایران در راه میزبانی جام ملت‌های سال 2019 به کشورمان آمده‌اند، سیر اخذ میزبانی بدین شرح است:

اقداماتی که تاکنون انجام شده است:

* درخواست علاقه مندی میزبانی 

* توافقنامه میزبانی با ضمانت وزارتخانه‌های مورد نظر AFC

اقداماتی که باقی مانده است:

*تحویل کتابچه میزبانی به همراه مدارک کامل تا 30 ماه می 2014 (جمعه 9 خرداد 1393)

*گزارش بازدید هیئت نمایندگی AFC

*توافقنامه شهر میزبان - ورزشگاه - زمین تمرین

* پذیرش این شرط که در صورت میزبانی هیچ قراردادی بدون اطلاع AFC میان فدراسیون فوتبال ایران و شرکت‌های تجاری برای این مسابقات منعقد نشود.

*توافقنامه شهر میزبانی نیز تا تاریخ 30 می (9 خرداد) با امضای شهردار و استاندار مربوطه به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل شود.

*پذیرش این تعهد که شهر میزبان اجازه برگزاری همایش، سمینار و جلسه‌ای بدون اطلاع AFC را ندارد. در مقابل این تعهد شهر میزبان حقوقی خواهد داشت؛ از جمله استفاده از لوگو و بنرهایی که به تایید AFC رسیده و هر شهر بنر خودش را خواهد داشت.

*ارسال توافقنامه ورزشگاه‌های میزبان

*ورزشگاه میزبان باید در اختیار شرکای تجاری AFC باشد. امنیت آن هم برای تماشاگران و اعمال استانداردهای فنی تضمین شده باشد. ورزشگاه میزبان هم مطابق با مالکیتش که با فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان یا مالک خصوصی باشد صاحب حقوقی از سوی AFC خواهد بود.

*ارسال توافقنامه زمین‌های تمرین با رعایت استانداردهای مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا

تا 9 خرداد (30 می) باید تمام این خواسته‌ها از سوی 4 کشور ایران، تایلند، امارات و عربستان برآورده شده باشد اما فراتر از تمامی این اقدامات حمایت دولت و لابی‌های ورزشی و حتی سیاسی سرنوشت میزبان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 را تعیین می‌کند.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
تمام اینها ظاهر کاره، میزبانی دو شرط بیشتر نداره: داشتن چند استادیوم مناسب با امکانات ارتباطی و اجازه حضور خانم ها. اگر غیر از این باشه، شک نکنید AFC زیر بار نخواهد رفت.