۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

گزارش روزنامه برزيلي از تيم ملي ايران

روزنامه‌ برزيليCENARIOMAT در گزارشي به معرفي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت.
کد خبر : ۱۷۶۱۲۰
صراط: نزديک به يک ماه ديگر تا آغاز جام جهاني 2014 برزيل فوتبال زمان باقي است و تيم ملي فوتبال ايران در گروه F بايد با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين به رقابت بپردازد. اين چهارمين حضور ايران در جام جهاني است.

روزنامه‌ برزيلي "CENARIOMAT" در گزارشي درباره تيم‌هاي راه يافته به بيستمين دوره جام جهاني، تيم ملي ايران را مورد بررسي قرار داده است و درباره اين تيم نوشته: ايران يکي از تيم‌هاي حاضر در جام جهاني است که توانست با قدرت مسافر اين رقابت‌ها شود. شاگردان کارلوس کي‌روش در انتخابي جام جهاني موفق شدند به عنوان تيم نخست بالاتر از کره جنوبي بليت برزيل را اوکي کنند. ايران کشوري در خاورميانه است که داراي منابع زيادي نظير نفت و گاز است. آنها تاکنون سه بار در جام جهاني حضور داشتند که در هر سه دوره از رسيدن به مرحله بعد باز ماندند. اين بار تيم کارلوس کي‌روش اميدوار است تا اين رکورد را از ميان ببرد و موفق شود به همراه اين تيم به دور دوم جام جهاني 2014 برزيل راه يابد.

ايران اولين بار در جام جهاني 1978 حاضر بود. کسب يک تساوي يک بر يک برابر اسکاتلند و دو شکست برابر هلند و پرو باعث شد ايران نتواند از گروهش به مرحله بعد راه يابد.

ايراني‌ها در دومين حضورشان در جام جهاني در سال 1998 صعودي دراماتيک و رويايي به اين رقابت‌ها داشتند و موفق شدند به عنوان آخرين تيم سهميه حضور در جام جهاني را کسب کنند.

پيروزي دو بر يک ايران برابر آمريکا تنها برد تاريخ فوتبال ايران در جام جهاني محسوب مي‌شود. اما دو شکست برابر يوگسلاوي و آلمان باعث شد تا ايران نتواند به دور دوم جام جهاني راه يابد.

ايران در سال 2006 در سومين حضور خود در جام جهاني همراه پرتغال، آنگولا و مکزيک در گروه D قرار گرفت و بازي‌ها را با شکست سه بر يک برابر مکزيک آغاز کرد.

ايران در دومين ديدار خود با دو گل برابر پرتغال شکست خورد تا عملا هيچ شانسي به مرحله بعد نداشته باشد.

شاگردان برانکو ايوانکوويچ در سومين ديدار خودشان در مرحله گروهي برابر آنگولا به تساوي يک بر يک رسيدند تا دست خالي جام جهاني را ترک نکنيم.

ايران هم اکنون در چهارمين حضورش در جام جهاني در گروه F با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين همگروه است و در اولين ديدار خود برابر نيجريه، قهرمان قاره آفريقا در سال 2013 قرار خواهد گرفت.

ايران در جام جهاني 2014 برزيل ترکيبي از بازيکنان با تجربه و جوان را در اختيار دارد. رضا قوچان نژاد، مهاجم گلزن تيم ملي ايران در کنار جواد نکونام دو بازيکن اصلي کارلوس کي‌روش محسوب مي‌شوند. در کنار آنها بازيکنان جوان زيادي که در ليگ ايران بازي مي‌کنند حضور دارند.

منبع: ایسنا