۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

آل خلیفه بدنبال کتمان شکنجه زندانیان است

آیت الله شیخ عیسی قاسم از روحانیون برجسته بحرینی تاکید کرد که رژیم آل خلیفه در تلاش برای سرپوش گذاشتن، کتمان و انکار شکنجه زندانیان سیاسی است.
کد خبر : ۱۷۶۲۲۱
صراط: آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه به شهادت عبدالعزیز العبار توسط نیروهای رژیم بحرین و عدم تحویل پیکرش از 16 روز پیش تاکنون اشاره کرد و گفت که رژیم آل خلیفه از مسئولیت به شهادت رساندن عبدالعزیز العبار فرار می کند.

وی دراین زمینه اظهار داشت: رژیم بحرین می گوید که یا جنایت شهادت العبار را دفن کنید و این جنایت را نظیر سایر جنایت ها به خاک بسپارید و مرا از این گناه تبرئه کند یا اینکه این مرد مومن از خاکسپاری و برگزاری مراسم عزاداری محروم می شود و قبرش همان سردخانه خواهد بود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم همچنین به حوادث زندان مرکزی "جو" در بحرین اشاره کرد و گفت: گزارش های حقوق بشری از شکنجه زندانیان و بازداشت شدگان حکایت دارد و هربار مسئولان بحرینی وقوع این امر را انکار کرده اند.

وی گفت: مسئولان بحرین با انکار حوادث این زندان و پنهانکاری و مخفی کردن تعرض به زندانیان، کار پلیدی مرتکب شده است و توجیه های آنها با قانون یا عرف معمول همخوانی ندارد.
منبع: تسنیم