۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳

جزئیاتی از نحوه جدیدجستجوی گوگل

گوگل وعده داد به منظور پاکسازی نتایج جستجوی خود از هرزنامه و لینک های آلوده به کرم و ویروس تغییرات اساسی در الگوریتم موتور جستجوی خود به وجود می آورد و نتیجه این امر تغییر رتبه بندی بسیاری از صفحات اینترنتی در این سایت خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۶۲۴

به گزارش صراط نیوز، فارس به نقل از وی تری نوشت: اگر چه جزییات مربوط به این تغییر الگوریتم اعلام نشده، اما گوگل می گوید اعمال این تغییرات از 24 ساعت گذشته آغاز شده و علیرغم آنکه مدت کوتاهی از این کار گذشته تاثیرات آن قابل ملاحظه بوده و بخش عمده ای صفحات آگهی نامه و حاوی هرزنامه از فهرست جستجوهای گوگل حذف شده یا رتبه آنها کاهش یافته است.

طی چند ماه اخیر کاربران و کارشناسان زیادی از گوگل به علت کیفیت پایین سرویس جستجویش انتقاد کرده بوده و هشدار داده بودند که تداوم این وضعیت جایگاه این موتور جستجو را بیش از گذشته متزلزل خواهد کرد.

در عین حال این نگرانی به وجود آمده که گوگل در این زمینه هم دچار اشتباه شود و برخی سایت های مفید را به اشتباه در سطح پایینی رتبه بندی کند، امری که مسبوق به سابقه است و قبلا هم برای گوگل رخ داده است.

گوگل پیش بینی کرده درجه بندی و رتبه بندی 84 درصد از سایت هایی که توسط جستجوگر آن فهرست می شوند بعد از اعمال این تغییرات بالا و پایین شود و تثبیت این درجه بندی هم بین چند روز تا چند هفته به طول خواهد انجامید.

تحولات یاد شده ابتدا در داخل امریکا و سپس در کل جهان اعمال خواهد شد.