۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰

مدیران فرهنگی برای سپاهان چه می‌کنند؟

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: اصفهان در بحث مدیریت عملکرد خوبی داشته و توانسته به شهرهای دیگر مدیر صادر کند و در واقع صادرکننده مدیر است!
کد خبر : ۱۷۶۳۵۵

صراط: مهرزاد خلیلیان مدیرعامل باشگاه سپاهان در کنفرانس مطبوعاتی خود که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که بعد از چند ماه در کنار خبرنگاران حضور داریم. ما سال پر افت و خیزی را در فصل گذشته سپری کردیم. امیدوارم که در سال 93 باعث شادی هواداران و طرفدارانمان می‌شویم. سال آینده سال مهمی داریم که جام جهانی را هم در پیش داریم.

وی ادامه داد: خوشحالم که تحت پوشش مجموعه اختصاصی قوی‌ای که در سطح آسیا و دنیا کم‌نظیر است قرار داریم، مجموعه‌ای که با قدرت از تیم حمایت می‌کند، تمام افراد تلاش می‌کنند تا تیم نتیجه لازم را کسب کند. جا دارد که در اینجا از زحمات تمام افرادی که در گذشته تلاش کرده‌اند تشکر کنم افرادی که همیشه یار و یاور سپاهان بودند.

*به عرصه هندبال بازخواهیم گشت

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به کناره‌گیری این باشگاه از برخی رشته‌ها اظهار داشت:‌ تعداد زیادی از رشته‌ها را به علت مشکلات مالی از دست دادیم و کناره‌گیری کردیم. به علت اینکه هزینه‌های زیادی صورت می‌گرفت از این رشته‌ها کنار کشیده‌ایم در هندبال که به نوعی سابقه 25 ساله دارد تلاش می‌کنیم که بار دیگر بازگردیم و در همین جا رسماً اعلام می‌کنم که شرایطی را به وجود می‌آوریم که حضور تیم‌مان در هندبال فراهم شود. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم تنها رشته‌ای که می‌توانیم به راحتی در آسیا قهرمان شویم، هندبال است که به علت برخی مشکلات که آن هم به خودمان بازمی‌گردد آن را تعطیل کردیم. شاید خودمان باعث و بانی این موضوع شدیم اما تلاش می‌کنیم و شرایط آن را فراهم می‌کنیم تا در رشته‌های دیگر با قدرت ظاهر شویم.

*فرصت زیادی برای انتخاب سرمربی نداریم

خلیلیان در مورد انتخاب سرمربی سپاهان تأکید کرد: فرصت زیادی برای انتخاب سرمربی نداریم البته بی‌فرصت هم نیستیم با یک سرمربی مواجه هستیم که دو قهرمانی برایمان آورده است. او با یک نیم‌فصل پر از بحران روبرو بود. تیم ما در نیم‌فصل اول بازیکنان زیادی را که روی آنان حساب باز کرده بود از دست داد. متأسفانه اتفاقاتی افتاد اما در نیم‌فصل دوم حداکثر امتیاز را کسب کردیم و تنها با یک گل اختلاف سهمیه آسیایی را از دست دادیم. در نیم‌فصل دوم از لحاظ امتیاز به عنوان تیم اول بودیم. تیم دارای چالش‌های زیادی بود.

وی افزود:‌ دو جلسه چهار ساعته با کرانچار برگزار کردیم و اعضای هیأت‌مدیره تقریباً حدود 10 ساعت در مورد او بحث کردند. تلاش می‌کنیم تا تصمیم خوبی بگیریم البته با توجه به اینکه جام جهانی را در پیش داریم زمان علیه ما نیست و خدا را شکر فرصت مناسب داریم تا در این مورد تصمیم درستی بگیریم.

*از معاون اول رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم

وی یادآور شد: از تلاش‌های معاون اول رئیس‌جمهور جهانگیری تشکر می‌کنم اگر تلاش‌های او نبود و در زمانی که مسئولیت بر عهده داشت دستور لازم را برای انتقال تیم از سیمان سپاهان به فولاد را نمی‌داد، هم‌اکنون تیم این شرایط را پیدا نمی‌کرد و به این جایگاه نمی‌رسید.

*با رقیبان‌مان دست رفاقت می‌دهیم

خلیلیان در مورد اقداماتی که علیه سپاهان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما نباید فکر کنیم که در عرصه رقابت با رقبایمان دشمن هستیم با تمام آنها به صورت مثبت نگاه می‌کنیم. علی‌اکبر پرورش که استاد ارزشمندی بود حرف خوبی می‌زد او می‌گفت نه تنش نه کنش. این موضوع به مواضع فرهنگی برمی‌گردد با هیچ باشگاهی درگیر نیستیم و دست دوستی با آنها می‌دهیم. خوشحالیم که پرچم سپاهان در جاهای مختلف کشور به اهتزاز درآمده، در شهرهایی مثل گرگان، ساری، ملایر، شهرکرد و کرمانشاه، مکتب سپاهان راه یافته است. سه خانواده گرگانی برای اینکه بچه‌هایشان از باشگاه سپاهان استفاده کنند به این شهر آمده‌اند و این جای بسی افتخار است.

*به هیچ عنوان به بازیکنی یک میلیارد و 400 میلیون تومانپرداخت نکرده‌ایم

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت بازیکنان تصریح کرد: من در اغلب تیم‌ها و در دورهای مختلف همراه آنها بوده‌ام. خیلی موارد است که در این موضوع تأثیرگذار است. شما نگاه کنید شادی که مردم از صعود تیم ملی به جام جهانی به دست آوردند را با هیچ مبلغ و قیمتی نمی‌شود مقایسه کرد. فوتبال شرایط متفاوتی دارد، اما برای آن راهکار معقولانه داریم در مورد برخی بازیکنان سپاهان مبالغی عنوان شد که پس از بررسی مشاهده کردم به هیچ عنوان مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومانی به بازیکنی پرداخت نشده است.

*باید فرهنگسازی در باشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی این باشگاه تأکید کرد: ما شرایط فرهنگی را در نظر داریم چند شب گذشته تمام بازیکنان برای کمک به کودکان بی‌سرپرست مبالغی را کمک کردند و نقاشی‌های آنها را خریداری کردند.

مدیرکل یونسکو آنجا بود و بغضش گرفت، باید این مسائل را سازمان‌دهی کنیم. زمانی که به ریاض رفته بودیم به مدیرعامل آنها تبریک گفتم که با برنامه‌ریزی‌هایشان 50 هزار هوادار را به صورت صحیح در ورزشگاه می‌گنجانند اما در ایران به دلیل دل‌مشغولی‌های دیگر کمتر به این مسائل پرداخته شده است و به خوبی نتوانستیم ادعاهای لازم را برآورده کنیم. باید کارگروهی تشکیل دهیم و در این‌باره تصمیم بگیریم.

*اصفهان صادرکننده مدیر است

وی در مورد اینکه اصفهان در بخش مدیریتی به چه حدی رسیده،‌ گفت: به هر حال ما صادرکننده مدیر هستیم شما دقت کنید وزرای کارآمد از اصفهان آمده‌اند به طور مثال همین محمدجواد ظریف؛ قطعاً در بخش ورزشی هم مدیران خوبی داریم و خوشبختانه اصفهان در این زمینه کم نیاورده است.

*ورزشگاه نقش جهان 10 سال به علت تحولات در کشور وضعیتش متوقف شد

خلیلیان در مورد ورزشگاه نقش جهان گفت: متأسفانه با تمام مدیرانی که در عرصه استان حضور داشتند اما این ورزشگاه پاشنه آشیل شده نمی‌دانم چرا سامان‌دهی نمی‌شود. زمانی که من مسئول بودم با 3 میلیارد و 260 میلیون فاز اول ورزشگاه را تحویل دادم که حتی بازی سپاهان هم برگزار شد اما از سال 82 تا 92 تحولاتی در کشور ایجاد شد که متأسفانه وضعیت ساخت این ورزشگاه متوقف شد البته مذاکراتی در این زمینه انجام گرفته و طرح‌ها و پیشنهادهایی داده شده است که نواقص موجود رفع شود و اگر در سطح گسترده هم نتوانستیم پیش برویم بتوانیم معایب را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه سپاهان7 میلیارد تومان برای ساخت ورزشگاه تزریق کرد اما به خاطر بدهی‌های زیادی که این ورزشگاه داشت، این پول برای برطرف کردن این بدهی‌ها خرج شد. در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد هم مسائلی در مورد واگذاری ورزشگاه به فولاد مطرح شد که اصلاً‌ این کار امکان‌پذیر نیست زیرا این ورزشگاه یک پروژه ملی است. باید راهکار منطقی را طی کرد. اگر هم می‌خواهد این اتفاق رخ دهد باید در قالب یک تفاهم‌نامه باشد.

*مدیران فرهنگی برای سپاهان چه می‌کنند؟

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: گفتن کار فرهنگی کار ساده‌ای است و هر مدیری هم دوست دارد آن را انجام دهد اما متأسفانه چون بستر این کار فراهم نیست انجام کارهای فرهنگی با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود. البته باید بدانیم که تیفوسی‌ها در همه جای دنیا قواعد را رعایت نمی‌کنند اما ما برای هوادارانمان برنامه‌هایی داریم و از کانون هواداران خواسته‌ایم با برگزاری جلسات متعدد فرهنگسازی کند و امیدوارم در آینده با تغییراتی که در برنامه‌هایمان داریم و آموزش‌هایی که به هوادارانمان می‌دهیم شاهد افزایش فرهنگ عمومی طرفداران فوتبال باشیم.

وی ادامه داد: هواداران سپاهان شعار می‌دهند ما سپاهان هستیم و حالا حالاها قهرمانیم اما آیا مأموریت ما در باشگاه سپاهان فقط قهرمان شدن است؟ آیا سپاهان باید فقط قهرمان شود؟ آیا در اروپا بارسلونا و بایرن‌مونیخ همیشه قهرمان می‌شوند؟ فوتبال شرایط خاص خودش را دارد و تماشاگران هم باید انتظارات معقولی از تیم داشته باشند چرا که توپ دیوانه است و گاهی هرچقدر تلاش می‌کنیم تبدیل به گل نمی‌شود و شاهد بودیم که فقط به خاطر یک گل کمتر سهمیه آسیایی را از دست دادیم.

*شایعات در مورد نویدکیا بی‌مورد است

خلیلیان درباره شایعاتی که مبنی بر نرفتن نویدکیا به اصفهان همراه با تیم سپاهان شنیده می‌شد، افزود: درباره نویدکیا حرف زیاد است اما من می‌گویم که او در همین لیگی که گذشت 30درصد از قراردادش را بخشید و بازیکنی با این فرهنگ نباید این همه مورد هجمه قرار بگیرد و این فشار صحیح نیست. درباره عدم حضور محرم در بازی با مس کرمان هم باید بگویم که او دو دلیل داشت، یکی اینکه پایش متورم بود و دیگری هم او به عنوان کاپیتان سپاهان پیگیر وضعیت فوت همسر علی احمدی مدافع سپاهان بود که البته عده‌ای از همکارانتان هم بی‌مهری کردند و اعلام نمودند که مرگ همسر علی احمدی مشکوک بوده در حالیکه اینطور نبود و از نظر پزشکی مشخص شد که همسر علی احمدی به دلیل مشکل قلبی فوت کرد و مرگ او برای همه یک تراژدی بود. محرم بازیکن حرفه‌ای و عاشق سپاهان است.

*استقلال و پرسپولیس علیه سپاهان فرافکنی می‌کنند

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص هجمه‌هایی که گفته می‌شود از سوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس علیه تیم‌های صنعتی به خصوص سپاهان مطرح می‌شود، افزود: سپاهان باشگاهی است که موفق شد تابوی قرمز و آبی را بشکند و حرف خودش را ثابت کرد و این شعار بهترین جواب است برای ترفندهایی که مطرح می‌شود البته باید به این فرافکنی‌ها به صورت ریشه‌ای پاسخ داد اما ما همیشه حرف‌مان را در زمین و جوانمردانه زده‌ایم اما دائم نمی‌توانیم با این تیم‌ها مجادله کنیم.

*به فکر درآمدزایی هستیم

وی در مورد درآمدزایی باشگاه سپاهان هم خاطرنشان کرد: یک کمیته و معاونت بازرگانی در باشگاه فعال کردیم که مدیریت آن را هم به آقای باقریان مدیرعامل اسبق فولاد خوزستان سپردیم که خیلی‌ها می‌گویند فولاد امروزی حاصل دسترنج اوست. زمانی که در قطر بودیم دیدیم آب‌های معدنی آنجا با برند السد وارد بازار می‌شود و ما هم می‌خواهیم آب‌معدنی‌هایی با برند سپاهان تولید و روانه بازار کنیم. قصد داریم رستوران‌های زنجیره‌ای را هم تشکیل دهیم اما باید بدانیم که بخشی از این اهداف شاید در کوتاه مدت و بخشی دیگر در درازمدت به ثمر می‌نشیند.

*درباره شایعه کارت‌های پایان‌خدمت جعلی از حقوق سپاهان دفاع می‌کنیم

خلیلیان درباره شایعه استفاده تعدادی از بازیکنان فوتبال از کارت‌های پایان خدمت جعلی افزود: جعل اسناد موضوعی حقوقی است که در فرهنگ ورزشی هم مذموم است اما بحثی که الآن مطرح شده پیش از این هم مسبوق به سابقه بوده و این موضوع اگر الآن صحت داشته باشد و مدارکی هم از آن به دست ما برسد اقدام حقوقی می‌کنیم و از منافع باشگاه سپاهان نمی‌گذریم و مطمئن هستم که مسئولان پیگیر هم امانت‌دار هستند و اگر حقی باشد از آن دفاع خواهند کرد. خط قرمز ما منافع باشگاه است و هرکسی که خط قرمز ما را رد کند ما به صورت حقوقی آن را پیگیری می‌کنیم چون وظیفه ماست تا از منافع باشگاه 60 ساله دفاع کنیم همانطور که پیش از این در برابر اتهامات فعالیت‌هایی داشته‌ایم.

*تفاوت لژیونرها با بازیکنان ما چه بود؟

وی درباره تنش‌هایی که میان تیم ملی و باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد، افزود: کدام مدیر عاقلی شش بازیکن اصلی‌اش را در بازی‌های حساس لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی می‌دهد و از آنها چشم‌پوشی می‌کند؟ هرچند که به گفته آقای تاج داور بازی ما با الهلال اشتباه کرد و محروم شد اما ما به حضور بازیکنان‌مان نیاز داشتیم. تفاوت لژیونرها با بازیکنان ما چه بود؟ مگر خون آنها از ما رنگین‌تر است؟ البته بازیکنان ما رادر آستانه بازی حساس‌مان از تیم ملی خط زدند و از نظر روانی آنها را به هم ریختند اما من نمی‌گویم این خط زدن انگیزه‌ای پشتش بوده است.

*حرف‌های یعقوب کریمی به دلیل جوانی اوست

خلیلیان در پایان درباره اظهارات یعقوب کریمی که گفته بود اگر کرانچار در سپاهان باقی ‌بماند من از این تیم می‌روم، ادامه داد: یعقوب کریمی با ما قرارداد دارد و این حرف‌های او را به حساب جوانی و خامی‌اش بگذارید. شاید خامی کرده که این حرف‌ها را زده اما ما طبق منافع باشگاه‌مان عمل می‌کنیم.

منبع: فارس