۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

توهین دولت آبادی به لطفی در روز وداع

محمود دولت‌آبادی که گویا از مشی و دیدگاه‌ها و اظهارات محمدرضا لطفی درگذشته، هنوز عصبانی است در روز تشییع پیکر او از دوست سابق خودش انتقاد کرد.
کد خبر : ۱۷۶۵۵۵
صراط: مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدرضا لطفی، پیشکسوت موسیقی روز گذشته با حضور جمعی از مردم و مسئولین در محوطه تالار وحدت تهران برگزار شد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: راز محبوبیت استاد محمدرضا لطفی در باورهای اعتقادی او و ارتباط تنگاتنگش با مردم بود.

وی افزود: لطفی سخن مردم و آنچه در قلب مردم بود را با زخمه تار خود به منصه ظهور می‌رساند و در طول بیش از چهار دهه ارتباط با مردم آثار فاخری را از خود به یادگار گذاشت و عمر خود را در خدمت مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی صرف کرد.

گفتنی است، پیکر محمدرضا لطفی پس از تشییع، جهت خاکسپاری به زادگاه او در گرگان منتقل می‌شود.

اما محمود دولت آبادی در روز تشییع پیکر لطفی، اظهاراتی را علیه این موسیقیدان فقید بیان کرد و گفت: نکته قابل تأمل این است که محمدرضا لطفی سرانجام به این مملکت بازگشت. وقتی بازگشت که نابهنجاری‌‌ها خیلی زیاد بود. خود لطفی هم بهنجار نبود و درگیری‌های لفظی بین او و هنرمندان دیگر خوب نبود.

محمدرضا لطفی از خالقان سرودهای حماسی و انقلابی سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، بامداد جمعه 12 اردیبهشت و در سن 68 سالگی دار فانی را وداع گفت.

لطفی از گفت‌وگو با رسانه‌های بیگانه نفرت داشت و توهین احمد شاملو به موسیقی و شعر کلاسیک ایران را بی‌پاسخ نگذاشت.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱
بعضی ها چشم دیدن رقیب حتی بعد از مرگش را هم ندارن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۱
لطفا دقت داشته باشید
اگر به خبرهای هنرآنلاین نگاه کنید روزجمعه با حضور معاون هنری ارشاد در موزه موسیقی جلسه ای تشکیل شده و برنامه ریزی برای سخنرانی های این مراسم در آنجا گرفته شده
شما از جایی مثل خانه موسیقی که رییس شورایعالیش محمدرضا شجریان است و بحران سازیش در سال گذشته برای خوانندگی زنها فراموش نشدنیست و هنوز در حال پیگیری است وهمراهی همه جانبه معاون وزیر ارشاد با آنها چه توقعی دارید؟
واقعا اگر مرحوم لطفی پاسخ دندان شکنی به شجریان و اساس خانه موسیقی نداده بود آیا در این جلسه به حضور و سخنرانی آدمی مثل دولت آبادی که اصلا ارتباطش با موسیقی جای سوال دارد تصمیم گیری میشد؟
لطفا به صحبتهای مرحوم لطفی در مورد شجریان و خانه موسیقی و همچنین مصاحبه مرحوم لطفی با کیهان فرهنگی مراجعه کنید تا دلایل مخالفت با اورا ببینید.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
چقدر ابلهانه همه چیز رو سانسور شده باور میکنید. ایشون توهین نکردن چرا ادامه صحبتشون رو ننوشتید؟ اگر بدونید ایشون چی گفتن مشخص میشه چرا صحبتاشون سانسور شده و البته اگر به ظاهر ایشون توجه کنید بیشتر دستگیرتون میشه که این دشمنی از کجا نشات میگیره