۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

جزئیات تعیین رییس دانشگاه تهران

6 گزینه ریاست دانشگاه تهران با حضور در جلسه بعدی شورای منتخبان دانشگاه تهران، برنامه‌های خود را برای مدیریت این دانشگاه اعلام ‌می‌کنند.
کد خبر : ۱۷۶۶۱۵
صراط: اولین جلسه اعضای شورای منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس این دانشگاه با حضور ۵۱ عضو این شورا و رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ساعت ۱۰ صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد و ۴ ساعت به طول انجامید.

در این جلسه پس از انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورا و سخنرانی وزیر علوم، اعضای شورا ۱۲ گزینه را برای ریاست دانشگاه تهران مطرح کردند که در نهایت پس از رای‌گیری ۶ گزینه به عنوان گزینه‌های اصلی ریاست دانشگاه تهران انتخاب شدند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدحسین امید سرپرست فعلی دانشگاه تهران، رحیمیان و نیلی احمد‌آبادی از دانشکده فنی دانشگاه تهران از جمله ۳ گزینه‌ مطرح شده برای ریاست دانشگاه تهران هستند.

قرار است ۶ گزینه منتخب با حضور در دومین جلسه شورای منتخبان دانشگاه تهران که قرار است روز پنجشنبه این هفته ۱۸ اردیبهشت برگزار شود، حضور پیدا کرده و برنامه‌های خود را برای مدیریت این دانشگاه اعلام کنند.

براساس آخرین تصمیمات اخذ شده، اعضای شورای منتخبان پس از شنیدن برنامه‌های ۶ گزینه ریاست دانشگاه تهران، در نهایت با انجام رای‌گیری ۳ گزینه را برای تصمیم‌گیری نهایی و انتخاب رئیس دانشگاه تهران انتخاب می‌کرده و به وزیر علوم معرفی می‌کنند تا فرجی‌دانا از میان ۳ گزینه رئیس قطعی دانشگاه تهران را انتخاب کند.

همچنین براساس تصمیمات اخذ شده، قرار است تنها اعضای هیئت‌رئیسه شورای منتخبان دانشگاه تهران پس از رای‌گیری اسامی ۳ گزینه نهایی را در اختیار داشته باشند و به وزیر علوم معرفی کنند.

 وزیر علوم در این جلسه به اعضای شورا تاکید کرده برای جلوگیری از حاشیه‌سازی و ایجاد آرامش و عدم سوء استفاده احتمالی، اسامی گزینه‌های احتمالی به هیچ عنوان از طریق اعضای شورا به بیرون از جلسه منتقل نشود.

منبع: تسنیم