۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳

توصیه‌های استادقرائتی درباره‌تحصیلات

حجت‌الاسلام محسن قرائتي:اگر كسي بخواهد براي استخدام شدن ليسانس بگيرد بايد بداند كه با آن قادر به شغل يافتن نيست.
کد خبر : ۱۷۶۶۴
به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتي شامگاه يكشنبه در نشست با اساتيد و دانشجويان دانشگاه مازندران اظهار داشت: نماز پر از راز و رمز است و همه امتيازات اعم از عدالت، انتخاب همسر، دقت و همه آنچه سبب كمال مي‌شود در نماز وجود دارد.

وي بيان داشت: يكي از موارد بسيار مهم در نماز رعايت و درست خواندن نماز آن هم به زبان عربي است و بسيار زشت و ناپسند است كه دانشجويان ما نماز را با اصول و قرائت صحيح نخوانند.

قرائتي خطاب به دانشجويان افزود: ديپلم نداشتن باعث خجالت و داشتن آن افتخار نيست و امروز ليسانس داشتن سواد نيست و تنها مقدمه‌اي براي مراحل پيشرفت بعدي است و اگر كسي بخواهد براي استخدام شدن ليسانس بگيرد بايد بداند كه با آن قادر به شغل يافتن نيست.

وي تصريح كرد: اكسيژن، غذا و ازدواج سه نياز اساسي انسان است و دانشجويان ما بايد بدانند ليسانس فضيلت و ازدواج ضرورت است.

قرائتي افزود: براي انتخاب همسر بهانه‌گيري نكنيد، دنبال پول، ثروت و مسائل ظاهري نباشيد، ازدواج شرايط رفاه شما را فراهم مي‌كند، هيچكس اول زندگي در آسايش كامل نبوده و آنچه دارد، حاصل تلاش زندگي اوست.

وي با اشاره به اينكه سن ازدواج در كشور بالا رفته است، بيان داشت: بالا رفتن سن ازدواج در كشور معمول شده و بالا رفتن سن ازدواج ظلم به بچه‌هاي آنها است.

قرائتي با تاكيد بر مطالعه درست تصريح كرد: به دروس دانشگاهي خود اكتفا نكنيد و در كنارش به مطالعات جانبي بپردازيد و اگر مي‌خواهيد در اين كشور زندگي كنيد، ليسانس نخستين قدم است و بايد به مطالعات حاشيه‌اي بپردازيد و به دروس خود قانع نباشيد.

وي تصريح كرد: همه بايد بدانند كه آمريكا قطعا دوست ما نيست و بزرگ‌ترين دليل اين حرفم اين است كه او هرگز رمز نوشابه پيپسي كولا و علم ساخت هواپيماي اف ۱۶ خود را به كسي نمي‌گويد.

قرائتي در پايان تصريح كرد: ما مشكلات كشور را انكار نمي‌كنيم زيرا هر كشوري ممكن است دچار مشكلات و نقص‌هايي باشد ولي توجيه كردن حماقت است زيرا براي رسيدن به چنين نظامي هزاران شهيد و جانباز نثار كرديم.
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید