۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
حاشیه‌نگاری مسابقات ملی دومینو در دانشگاه آزاد همدان

حواشی جالب مسابقات دومینو

مسابقات ملی دومینو که با میزبانی دانشگاه آزاد همدان برگزار شد حواشی جالبی با خود داشت.
کد خبر : ۱۷۶۶۶۱
صراط: مسابقات ملی دومینو با حضور 13 تیم از دانشگاه‌های مختلف ایران به میزبانی دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شد.
 
این مسابقات در سالن ورزشی امام علی(ع) برگزار شد و شرکت‌کنندگان چهار سال فرصت داشتند تا با استفاده از 3 هزار مهره رنگی طرح‌های خود را با تلفیقی از وسایل دیگر اجرایی کنند.
 
استفاده از وسایلی مثل لب‌تاپ و تبلت برای مرور نقشه از پیش‌تعیین شده توسط گروه‌ها جالب بود و اعضای گروه به صورت نشسته یا خوابیده یا درازکش مهره‌ها را چینش می‌کردند.
 
یکی از گروه‌های شرکت‌کننده به دلیل ریختن مهره در وسط کار از ادامه مسابقات انصراف داد.
 
صابر سعیدی‌فر مسئول برگزاری مسابقات جنب و جوش زیادی برای برگزاری منظم این رقابت‌ها داشت.
 
به گفته مسئولان مسابقات برای نخستین بار داوری توسط نرم‌افزار اکسل قضاوت می‌شد که این موضوع باعث کاهش اشتباهات داوری و بالاتر رفتن سطح مسابقات بود.
 
استرس زیادی که برای اعضای تیم‌ها وجود داشت آنها را از خوردن غذا انداخته بود به طوری که از فرصت خریده شده، برای اجرای نقشه و طرح خود استفاده کردند.
 
قبل از شروع ریزش مهره‌ها، سرپرست بعضی از گروه‌ها نحوه چیدمان و اتفاقاتی که در حین ریزش برای طرح خود داشتند را برای خبرنگاران بازگو می‌کردند.
 
تعداد زیادی از عکاسان خبری استان در این مسابقات حضور داشتند و بعد از مدت‌ها شاهد حضور عکاسان خبرگزاری‌های فارس، ایرنا، مهر و ایسنا و همچنین سایت خبری همدان‌پرس در کنار هم بودیم که این نشان از حساسیت این رقابت‌‎ها برای اصحاب رسانه به خصوص عکاسان داشت.
 
در این مسابقات گروه‌ها از طرح‌های جالب استفاده کرده بودند که ملموس‌ترین این طرح‌های شعار سال بود که توسط یکی از گروه‌ها به کار گرفته شده بود.
 
لوگوی جام جهانی فوتبال برزیل طرح دیگری بود که توسط یکی از گروه‌ها با استفاده از دومینو ساخته و ریزش کرد.
 
عکس شهدا و همچنین امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور روحانی، در یکی دیگر از طرح‌های گروه هم در نوع خود جالب بود.
 
حضور مسئولان ارشد دانشگاه آزاد واحد همدان در موقع ریزش مهره‌ها جالب و نشان از علاقه‌مندی این رؤسا به مسابقات بود به طوری که سعید جامه‌بزرگی رئیس دانشگاه و سید علی‌اصغر تروهید معاون هماهنگی این دانشگاه حضور داشتند.
 
دانشجویانی که برای تماشای این مسابقات به سالن امام علی(ع) آمده بود تشویق‌ پرشوری را در موقع ریزش مهره‌ها از خود نشان می‌دادند.
 
بازار تصویربرداری از دومینو بین تماشاچیان و دانشجویان تشویق کننده بسیار داغ بود.
 
بعضی از گروه‌ها در حین ریزش مهره‌ها دچار مشکل می‌شدند که مجبور بودند برای ادامه مسیر از دست استفاده کنند که این موضوع به دلیل کسب امتیاز منفی باعث افسردگی برخی از سرپرستان گروه می‌شد و دیگر رغبتی برای دیدن مابقی ریزش گروه‌ها نداشتند.
 
بنابر اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، جوایزی نقدی برای سه تیم برتر این رقابت‌ها در نظر گرفته شده بود به طوری که تیم اول 1.5 میلیون تومان و تیم‌های دوم و سوم به ترتیب یک میلیون تومان و 500 هزار تومان جایزه خواهند گرفت.
 
تیم‌های برتر فردا سه‌شنبه 16 اردیبهشت طی مراسمی معرفی خواهند شد.
منبع: فارس