۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
سعید زیبا کلام:

آقای ظریف؛ مردم پاسخ آمریکا را می‌دهند، شما چه کرده‌اید؟

استاد دانشگاه تهران گفت: آقای ظریف شما به عنوان نماینده ملت ایران در مذاکرات حاضر هستید و ما انتظار داریم تا پاسخ گستاخی‌های جان کری را بدهید و نگویید که مردم در ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده می‌دهند.
کد خبر : ۱۷۶۷۸۷
صراط: سعید زیبا کلام عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ نقد توافق ژنو در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: آقای ظریف شما به عنوان نماینده ملت ایران در مذاکرات حاضر هستید و ما انتظار داریم تا پاسخ گستاخی‌های جان کری را بدهید و نگویید که مردم در 22 بهمن پاسخ کوبنده می‌دهند، زیرا این مردم ما پاسخ آنها را 35 سال است که در این روز و سایر روزها  می‌دهند، اما شما چه کار کرده اید؟

وی افزود: بهتر است که به خاطر منافع شخصی خودتان سکوت را کنار بگذارید و شرایط ملت ایران را در نظر بگیرید و به آقای عراقچی و خانم افخم هم می‌گویم که قاطعانه پاسخ همتایان خود را بدهید واین مبنای فعلی سیاست خارجه ایران دارای کج اندیشی های فراوان است.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: از 100 میلیارد طلب ایران چقدر واریز شده و چقدرش نیز قابل بهره برداری است؟ پول نفتمان به کجا رفت؟

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مسائل انقلابی موضوعات ریالی نباید مطرح شود و کیان و ثبات و تقویت نظام باید در رأس باشد، اما متأسفانه نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی نیستند بلکه در مجلس خفتگان هستند، زیرا اگر بیدار بودند و خطاهای آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی ایران را می‌دیدند آنها را هوشیار می کردند.

زیباکلام گفت: وزیر امور خارجه عمود خیمه تحریم آمریکاست و آنها بودند که همه این تحریم‌ها را اعمال و با این اقدامات و صحبت‌ها صورت مسئله را پاک کردند.

وی افزود: باید به جان کری و وندی شرمن تبریک بگوییم که به منافع کشورشان توجه داشتند و برای همتایان ایرانیشان هم تأسف بخوریم که وظیفه خود را به خوبی انجام ندادند.

زیبا کلام تأکید کرد: آیا با این شرایط خفت و خاری ملت ایران نمایان نشده و یکی از 3 رکن اصلی این نظام متلاشی نمی‌شود؟ افتخار ما در دنیای اسلام ایستادن پای مظلوم و مقابله با ظالم بوده، همان چیزی که توصیه امیر مؤمنان حضرت علی (ع) بود.

وی افزود: اگر از ماجرای ننگین ژنو درس عبرت نگیریم، باید در انتظار ماجرای ننگین تری در مذاکرات وین باشیم.

استاد دانشگاه تهران گفت: بیاییم و ائمه جمعه را بیدار کنیم و به آنها بگوییم که در خطبه های نماز جمعه مسئولان نظام را از خواب ناز بیدار کنند.

زیبا کلام تأکید کرد: برنامه هسته ای ما مانند فرشی بوده که در حال لوله شدن است و تحریم‌ها هم مانند روز اول بوده و حتی سنگین تر هم شده است و باید در انتظار وضعیتی فلاکت بارتر از شرایط کنونی باشیم، مگر اینکه مسئولان قوه مجریه و به خصوص وزارت امور خارجه از خواب غفلت بیدار شوند.

وی افزود: ما در موضوعات داروسازی، تشخیص بیماری ها، کشاورزی، انرژی و سایر عرصه‌های مختلف دارای توانمندی‌های بسیار زیادی هستیم و باید از حداکثر توانمان به نحوی مطلوب، شایسته و ثمربخش استفاده کنیم.

زیبا کلام تصریح کرد: حتی نقل قول شده بود که برادرم از توافق نامه ژنو حمایت کرده و با وجود اینکه اختلافات سیاسی زیادی داریم این مورد را رسماً تکذیب می‌کنم، زیرا او معتقد بود که اصلاً نیازی به انجام چنین مذاکراتی نیست.

منبع: تسنیم