۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸

میزان اعتماد اروپایی‌ها به اتحادیه خود

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که مردم ۲۸ کشور اروپایی به شدت اعتماد خود نسبت به اتحادیه اروپا را از دست داده‌اند.
کد خبر : ۱۷۶۸۳۱
صراط: به نقل از پرس تی وی، نظرسنجی موسسه ایپسوس فرانسه حاکی از آن است که تنها 30 درصد مردم اروپا بر این باورند که دولت های کشورهای اروپایی باید در اتحادیه اروپا باقی بمانند و عضو این اتحادیه باشند.

بر اساس این گزارش نظرسنجی موسسه ایپسوس از بیش از 12 هزار نفر در 12 کشور اروپایی شامل فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بلژیک،کرواسی، جمهوری چک، مجارستان، لهستان و هلند انجام شده است.

18 درصد مردم اروپا نیز خواستار خروج دولت های خود از اتحادیه اروپا هستند و 13 درصد پاسخگویان نیز خواهان تقویت اتحادیه اروپا شده اند. در سال 2005 میلادی بیش از 63 درصد مردم اروپا از اتحادیه ای قوی تر حمایت می کردند ولی از آن زمان تاکنون اروپا با دو بحران اقتصادی شدید روبرو شده و نرخ بیکاری به شدت افزایش یافته است.

روز دوشنبه نیز کمیسیون اروپا نسبت به وضعیت آسیب پذیر برخی کشورهای اروپایی در برابر نوسانات و شوک های اقتصادی هشدار داده است. علی رغم بهبود نسبی وضعیت رشد اقتصادی اروپا هنوز برخی کشورها شامل یونان، قبرس، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه با وضعیت به شدت آسیب پذیری روبرو هستند.
منبع: تسنیم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند