۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

رییس‌جمهور آمریکا 6 بالگرد جدید می‌خرد

قرار است ناوگان بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا در مجموع با 21 بالگرد جدید تا سال 2023 کاملا نوسازی شود.
کد خبر : ۱۷۶۹۹۹
صراط: وزارت دفاع آمریکا با سفارش و خرید 6 بالگرد جدید، تا سال 2020، ناوگان بالگردهای اختصاصی برای مسافرت‌های رئیس جمهور این کشور را نوسازی می‌کند.
به همین منظور پنتاگون و شرکت هواپیما و بالگرد سازی سیکورسکی آمریکا روز چهارشنبه قراردادی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون دلار امضا کردند.
قرار است ناوگان بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا در مجموع با 21 بالگرد جدید تا سال 2023 کاملا نوسازی شود.
طراحی تعدادی از 19 بالگردVH-3D ناوگان فعلی،در واقع به دهه 1960 برمی‌گردد. بقیه بالگردها هم از خانواده بلک‌هاوک هستند که از سال 1988 مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا به چندین سامانه برای شناسایی و منحرف کردن موشک‌‌ها مجهز است و سامانه ارتباطی بسیار قدرتمند آن‌ها رمزگذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پنتاگون از آوریل سال 2002 اجرای برنامه نوسازی ناوگان بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا را آغاز کرده اما پیچیدگی‌های نصب همه این سامانه‌ها در هر بالگرد یکی از چالش‌های پنتاگون در ده سال گذشته است.
دشواری‌های ناشی از بودجه و مطالبات سرویس‌های مخفی مامور حفاظت از رئیس جمهور سبب شد شرکت‌ Northrop-Grumman-AgustaWestland و شرکت Bell-Boeing همکاری در این خصوص را رد کنند و شرکت سیکورسکی روز چهارشنبه قرارداد ساخت 6 بالگرد جدید ناوگان بالگردهای اختصاصی رئیس جمهور را امضا کند که نسخه‌ای از مدل S-92 است. نسخه نظامی این بالگرد که از سال 2004 مورد استفاده قرار می‌گیرد قادر به جابجایی 22 نفر است.