۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله مصباح یزدی:

برخی برای پیروزی در انتخابات با یهودی‌ها هم لابی می‌کنند

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه برخی برای برنده شدن در انتخابات حتی با یهودی‌ها نیز لابی می‌کنند، افزود: این افراد قطعاً به دنبال وضع قانونی نیستند که برخی از آنها رنجیده شوند.
کد خبر : ۱۷۷۰۲۶
صراط: رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی برای برنده شدن در انتخابات حتی با یهودی‌ها نیز لابی می‌کنند، گفت: این افراد قطعاً به دنبال وضع قانونی نیستند که برخی از آنها رنجیده شوند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز در همایش راهکارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی «امر به معروف و نهی از منکر» که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما ثمره امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از عظیم‌ترین وظایف اسلامی است.

وی با طرح این سؤال که چرا بعد از 35 سال توجه جدی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر نشده است، گفت: این مسئله در قانون اساسی آمده اما توجه چندانی به آن نشده است.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مجلس تا کنون به دنبال وضع قانون امر به معروف نبوده است، ابراز کرد: البته که اگر قانونی نیز از ابتدا در این باره وضع می‌شد باید می‌دیدیم اجرایی می‌شود یا نه.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر وضع شود تمام اقشار مردم و قوای سه گانه را در بر گرفته و استثنایی ندارد، افزود: به خاطر اینکه هر انسانی نمی‌خواهد در قید و بند باشد علاقه چندانی به قانون امر به معروف مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ جهانی بر اساس آزادی و بی‌بند‌و‌باری بنا شده است، بیان داشت: امروز پرچم‌دار این فرهنگ آمریکا است و در جهان بت آزادی پرستش می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: این فرهنگ به کشورهای اسلامی نیز سرایت کرده و روشنفکران ما نیز متأثر از این مسئله هستند و جرأت ندارند در برابر این بت جهانی مخالفت کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که وزیر ارشاد اسبق می‌گفت ما ارزشی بالاتر از آزادی را برای مردم نیاوردیم، گفت: این فرهنگ الحاد جهانی بر برخی مسئولان ما نیز حاکم است.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه امر به معروف در فرهنگ جهانی یک فضولی نابخشودنی است، ابراز کرد: چنین فرهنگی خود را تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی عده‌ای که قدرت قانونی و اجتماعی را در قوه مجریه و مقننه در دست دارند اما متأسفانه تحت تأثیر چنین فرهنگی هستند، راه به جایی نمی‌بریم،‌ اظهار کرد: برخی عنوان می‌کنند که شرایط زمانه تغییر یافته و باید مطابق با آن حرکت کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه فقهی توجه شود، گفت: باید اعتراف کرد که هنوز بسیاری از ابعاد فقهی مسئله برای خود ما روشن نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی با انقلاب امام خمینی(ره) به خاطر خوف ضرر مقابله می‌کردند ابراز داشت: این افراد می‌گفتند به خاطر خوف ضرر تکلیف ساقط است.

وی با اشاره به فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در مبارزه با رژیم شاهنشاهی تقیه حرام است ولو هزاران نفر کشته شوند، اظهار کرد: شاید در عصر و قرن ما چنین فتاوایی صادر نشده است.

آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کرد: زمانی که خطری متوجه کیان اسلام، ضروریات و ارزش‌های اسلامی شد باید از جان گذشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف مسئله امر به معروف از لحاظ فقهی روشن شود،‌ افزود: در چنین حالتی مجلس می‌تواند قانونی برای امر به معروف وضع کند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل فرهنگ جهانی، حالت انفعالی به خود گرفته‌ایم بیان کرد: فرهیختگان ما سعی می‌کنند بگویند کارهای ما خلاف آزادی نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی رأی مردم را در همه امور ضروری می‌دانند، گفت: ‌این عده اعتقاد دارند حتی اگر مرم به ترک ضروری‌ترین احکام اسلام رأی را دادند باید اجرا شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه در مقابل فرهنگ جهانی باید با صورت حساب شده و منطقی ایستاد، ابراز کرد: باید شجاعت داشته باشیم و از اینکه ما را بی سواد یا به عدم شناخت جامعه متهم کردند نترسیم.

وی با بیان اینکه پرستش هوای نفس زشت‌ترین بندگی‌ها است، اظهار کرد: باید در رسانه‌ها و منابر فرهنگ اسلامی را رواج دهیم و در مبارزه با پرسش بت، آزادی داشته باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با انتقاد از کسانی که به بهانه حقوق شهروندی بهایی، یهودی و مسلمان را یکسان می‌بینند، گفت: یکی از بهترین راه‌ها در انتخابات همراه کردن اقلیت‌ها است و افراد برای رأی آوردن به این مسئله توجه دارند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی برای برنده شدن در انتخابات حتی با یهودی‌ها نیز لابی می‌کنند، افزود: این افراد قطعاً به دنبال وضع قانونی نیستند که برخی از آنها رنجیده شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی سخن از مبارزه با اختلاس می‌زنند اما هیچ اقدامی نمی‌کنند، گفت: چون با پول و حمایت آنها کار را پیش می‌برند و اگر اینها را ناراضی کنند رأی نمی‌آورند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۶
۱۶
دست جلو را گرفتند عقب نيفتند عصر اطلاعات بد عصرى است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۶
۷۸
انصافا علامه مصباح با یک جمله با سخنرانی یک ساعته ی بعضی ها مقابله می کنه . خداوند این عالم با بصیرت و با صفا را حفظ کند و
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
خخخخخخخخخخخخخخ

خداوند تعداد منفی ها را بیشتر بگرداند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر دقت کنید معمولا منحرفین چه از نوع اصلاحات و چه از نوع مشاییات از او کینه به دل دارند.
اما راه روشن خود را نشان خواهد داد.
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
امین جان آب رو بریز اونجا میسوزه.
خوشم میاد علامه مصباح با تعداد کم سخنرانی ولی تاثیر گذارش خوب خون به دل دشمنان اسلام و فتنه گران و انحرافی ها و حجتیه ها کرده که همه ازش کینه به دل دارن.
زنده باد ولایت فقیه
زنده علامه مصباح
زنده باد آیت الله خاتمی
زنده باد آیت الله علم الهدی.
مرگ بر دشمنان این نظام و رهبری که همه یه مشت بی مغز مدعی روشن فکری بی دین هستن.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۸
۵۹
حضرت علامه مصباح عالم بزگ همه میداننانها کی هستن همون کسایی که دروغ بزرگ تقلب زدن همونهای که عکس امام پاره کردن همون های که شهر تخریب کردن همون کافرهای که در روز عاشورا رقصیدن مست کردن
مرعشی.معتدل
|
Iran (Islamic Republic of)
خظاب به امیر


البته بهتر است طوری صحبت به میان آوریم که ارزش خدمات و زحمات حضرت آیت الله هاشمی

و فرزندان بزرگوار ایشان ضایع نشود.



حضرت ایت الله هاشمی با هر نوع افراط و تفریط مخالف هستن.

چه افراط گرایان دست راستی (جریان انحرافی) و چه افراط گرایان دست چپی(جنبش سبز)



به هر صورت حضرت آیت الله هاشمی حامی اعتدال هستند و لاغیر.


درود بر هاشمی
شرف شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
((خدمات و زحمات حضرت آیت الله هاشمی
و فرزندان بزرگوار ایشان ضایع نشود)).

اخ که اشک توی چشمم حلقه زده ، گونه هایم خیس شده از خدمات هاشمی و فرزندان ......... ایشان
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب مرعشی در باره زحمات جناب هاشمی گفتید بزارید حرفهاتونو کامل کنم البته قبلش بگم روزی که ما از ایشون دفاع می کردیم نصف مردم مثل شما دنبال این بودن که ببیند اقازاده های ایشون ................... بگذریم در ادامه حرف شما باید بگم در مستند ملیکا انتخابی فرد هست که اگه ببینید متوجه میشید فرزند دلبند جناب ه........ بعداز خروج از ایران برای دیدار با 1سلمان رشدی2فرح3بنی صدر وغیر...اول به مصر تشریف بردند وفاتحه ای برای شاه قرائت کردند(البته با دعای کلاغ سیاه باران نخواهد امد)ودر امریکا به مهمانی شبانه جورج سوروس(یکی از حامیان شبکه های پرنو)رفتند اما درباره اقازاده هاشون گفتنی هارو همه گفتن دیگه لزومی برای گفتنش نمی بینم ؛درباره منطق شما همین بس که هنوز دارید فتنه گران سبز دست نشانده امریکا رو با اصولگرایان مقایسه می کنید ؛
کریم شیره ای
|
Iran (Islamic Republic of)
احشنت بر مرعشی اشلٱ‌ اعتدال هاشمی حرف نداره اعتدال رفشنجانی یک طرف اعتدال کل عالم طرف دیگه اژتوهم مرعشی ژون تشکر که فوق تخشش اعتدال شناشی داری
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
مرعشی جان میزان حال فعلی افراد است.

فرزندان بزرگوار ایشان؟!!!!!!!!!!!!!!!
جک نگو مرعشی.
به جای بزرگوار بگی ....... بهتره.
آقاي.دل
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ.برمعاويه.زمان...حجت............................................................
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
مرعشی جان واقعا میفهمت خیلی سخته خوب میشی ان شاء ا...
فرزندان هاشمی!!!بزرگوار؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی با حال بود کلی خندیدم.
راستی حاج آقا دیگه خاطره جدید نگفته؟
عفت خانوم چی دیگه حکم جهاد نداده؟
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۴۲
نه تنها بعضی ها برای رآی آوردن با یهودیها لابی مکنند بلکه خودشان هم یهودی هستند و منافقانه خودشان را مسلمان جا زدند و دغدغه اصلی شان نجات رژیم حرامزاده کودک کش سک وحشی است و ادای .............. را در می آورند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلا کیا؟
کلید مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
شرمنده منفی دادم بهخاطر همین حرفهاتونو کامل می کنم:اقای موسوی و همسر مکرمشون از سال 56الی57در امریکا زندگی می کردند واین در حالی هست که خودشون هیچ صحبتی درباره این موضوع نمی کنند اما در سخنرانی های شهید دیالمه همه چیز هست ؛دوباره میگم به خاطر منفی که داد شرمند هام
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان منظورشون آقای پدرخوانده است که با اسرائیل سر جنگ ندارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۲
۳
اگر بدنبال رای بودند مثل احمدی نژادبا هدردادن بقیه بیت المال به همه یارانه میدادند تاهمه خوشحال بشن
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳
۱۱
خوشم میاد بعضیا میان اینقد سخنرانی میکنن خاطره میگن ازش هیچی در نمیاد
در عوض علامه مصباح این یار وفادار رهبری و عقبه ایدئولوژیک نظام میاد یه سخنرانی میکنه این طور توطئه دشمنان رو آشکار میکنه مثل فتنه 88 و فتنه جریان انحرافی.
امثال امین زنده به عشق مشایی هم از همین میسوزن.
از همینجا به امین اعلام میکنم امین جان عزیزم آب رو بریز اونجا که میسوزه
عباس م 61
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۱۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴
۴
چشم امر دیگه ای ندارید.
ناشناس
|
Lithuania
|
۰۱:۳۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۲
۳
هنوز یادمان نرفته که معجزه هزاره سوم که از نظر شما اطاعت از آن اطاعت از خداست ! برای ریاست مجدد دست به چه کار ها که نزد ! از امروز شما نمی خواهد قصاص قبل از جنایت کنی ! بصیرت شما را هم دیده ایم !
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۲۱
منم باشم لابی میکنم مگه بده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
راحت باش. برای بعضی هیچ بدی وجود ندارد. هرجا منفعت دنیایی باشد خوب است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۴
خطاب به همه افراطیون :
جامعه تازه آرامش یافته با سخنان سخیف آرامش را از بین نبرید
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۲
۷
گویا ایشان برای یهودیان حق انسانی قائل نیستند . شیخ مصباح لطفا کمی درباره بودجه دولتی موسسه غیرانتفاعیشون شفاف سازی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اهل ادیان الهی با ظالمان و غاصبان صهیونیست و لیبرال یکی نیستند.

شما هم کمتر درباره بودجه دولتی و این تهمتها با دروغ و تهمت دیگران برو تو چاه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۰
۸
وقتی بعضی آدم های بزرگ امثال آقای مصباح نسبت به یهودیان که پیروان یک دین الهی هستند، نظر منفی دارند، از بی سوادها چه انتظاری می رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کسایی از سواد حرف میزنند که فرق صهیونیسم با یهودیت را نمیدانند.
میترسم بعضی با همین نگاه در مذاکرات شرکت کنند.
آقاي دل
|
Iran (Islamic Republic of)
بنا به گفته ي صريح خداوند در قرآن يهوديان دشمن درجه يك تمام مسلمين هستند..
دور از جون نفهم آدمايي مثل تو كه اسم خودشون رو گذاشتن مسلمون اما رو حرف خدا هم حرف ميارن عامل انحطاط مسلمونا هستند...
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جان شما هنوز فرق یهودی و صهیونیست رو نمی فهمی یا خودتو به نفهمی زدی؟
چند کلاس یواد داری تو؟
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۵
۵
همه میدونن یهودی یعنی صهیونیسم

جامع کلیمی ایران خودشون رو از یهودیان اسرائیلی مبرا میدونن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۵
فکر کنم ایشان فرموده بودند اطاعت از رئیس جمهوری که رهبری حکمش را تنفیذ کرده واجب است. احتمالا نوع رئیس جمهورش تفاوت داشته باشد
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
واقعا این مزخرفات و دروغ ها رو از کجاتون در میارید من نمیدونم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۵
حرفاش تا حدودی درسته و بیشتر در مورد احمدی نزاد درسته که برای پیروزی در انتخابات اخلاق انسانیت شرع قانون سیاست مصلحت و همه و همه را زیر پا گذاشت و باب توهین تهمت و دروغ و اتهام و عوام فریبی را باز کرد و تخم نفاق و درورویی و اختلاف را در کشور پاشید و همین مصباح حامی اصلی او بود
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای مصباح تا زمانی حامی اصلی احمدی نژاد بود که راه اسلام و انقلاب رو میرفت و زمانی که احمدی نژاد از این مسیر منحرف شد اولین شخصی که به آقای احمدی نژاد تذکر داد و جلوش ایستاد همین آقای مصباح بود بخاطر همینه که تمام دشمنان داخلی و خارجی در حال تخریب ایشون هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۴
ایشان میگویند بعضی با یهود هم لابی میکنند مگر خود ایشان برای انتخاب احمدی نژاد از امام زمان خرج نکرد و نگفت که امام زمان برا یپیروزی احمدی نژاد دعا میکند آیا دولت احمدی نژاد دولت امام زمان بود که آخرش هم ایشان آن را انحرافی خواندند
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد رو مشایی زمین زد وگرنه از اول که احمدی نژاد اینجوری نبود.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶
۲
چرا کامل پخش نکردید؟ غیر از آزادی، صحبت "میزان رای مردم است" از امام خمینی رو هم نفی کردند...
لینک خبر:
http://mobile.tasnimnews.com/fa/%D8%AE%D8%A8%D8%B1/1393/02/18/363920
ميلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
قابل توجه براى برخى دوستان كه با جهل در اطلاعات مذهبى و با تحجّر خود ( به نام نظام ) از دشمنان براى اسلام واقعى خطرناك تر هستند - لطفاً با كنار گذاشتن تعصب (كه اول متعصب در نهج البلاغه شيطان رجيم است ) ابتدابا روش أنبياء و ائمه در مورد ديگران قضاوت كنيم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم