۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

جزئیات‌جلسه‌انتخابات ریاست‌دانشگاه تهران

معاون امور بین‌الملل دانشگاه تهران از حضور در جمع نامزدهای مسند ریاست دانشگاه تهران انصراف داد.
کد خبر : ۱۷۷۰۳۷
صراط: جلسه شورای منتخبین اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران صبح امروز (پنج شنبه) برای بررسی موضوع گزینه‌های پیشنهادی ریاست دانشگاه تهران تشکیل شد که در این جلسه 6 نفر کاندیدای ریاست دانشگاه تهران برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و به گفته منصور خلیلی‌عراقی رئیس شورای منتخبین اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران یک نفر از کاندیدا انصراف داد و رأی‌گیری بین 5 نفر انجام شد.

یک منبع آگاه در این باره گفت: موسوی معاون امور بین‌الملل دانشگاه تهران از جریان انتخابات تعیین رئیس دانشگاه تهران انصراف داد.

وی با اشاره به اظهارات خلیلی‌عراقی در مورد اینکه  2 عضو جلسه مذکور همدیگر را تبلیغ می‌کردند، اظهار داشت: در این جلسه آقای رحیمیان و آقای قندی از آقای محمود نیلی احمدآبادی، یکی از کاندیدای انتخابات ریاست دانشگاه تهران ، تعریف می‌کنند. این در حالی است که آقای قندی یکی از اعضای هیئت رئیسه انتخابات است و حمایت وی از یکی از گزینه‌ها شائبه جهت‌گیری در انتخاب رئیس دانشگاه تهران را به وجود می‌آورد.

این منبع آگاه به جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که وزیر علوم هم بودند، اعضای جلسه به اتفاق از روند انتخابات برای تعیین رئیس دانشگاه تهران انتقاد می‌کنند و می‌گویند سازوکار انتخابات نباید به صورت رأی‌گیری و شیوه فعلی برگزار شود. در این جلسه پیشنهاد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که باید به جای رأی گیری از اساتید دانشگاه‌ها استمزاج شود و در نهایت یک نفر را به عنوان رئیس دانشگاه مشخص کنند.


منبع: تسنیم