۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

تعویق خروج آخرین گروه‌ عناصرمسلح ازحمص

عملیات خروج سیزدهمین دستگاه اتوبوس حامل آخرین گروه از عناصر مسلح از مناطق قدیمی حمص به دلیل مانع‌تراشی‌های عناصر تروریستی "جبهه النصره" به تعویق افتاد.
کد خبر : ۱۷۷۰۷۸
صراط: به نقل از شبکع المیادین، عملیات خروج سیزدهمین دستگاه اتوبوس حامل آخرین گروه از عناصر مسلح از مناطق قدیمی حمص به دلیل جلوگیری عناصر تروریستی "جبهه النصره" از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به دو منطقه النبل و الزهرا، به تعویق افتاد.

از سوی دیگر، عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی "جبهه النصره" کاروان حامل کمک های بشردوستانه برای ساکنان دو شهرک النبل و الزهرا را در ورودی های این دو منطقه متوقف کرده اند.

در همین حال، عناصر مسلح وابسته به "جبهه النصره" اجازه دادند که دو کامیون از کاروان حامل کمک های بشردوستانه وارد مناطق النبل و الزهرا شود، اما ساکنان این مناطق آن را رد کردند و ورود کامل کاروان حامل کمک های بشردوستانه را خواستار شدند.

این در حالی است که تلویزیون سوریه شامگاه پنجشنبه خبر داد که در پی خروج کامل افراد مسلح سوری از مناطق قدیمی حمص بر اساس توافقات اخیر آتش‌بس اعلام کردند که بخش قدیمی این شهر خالی از عناصر مسلح شد.

طلال البرازی، استاندار حمص گفت: امروز بیش از 700 فرد مسلح از بخش قدیمی شهر حمص خارج شدند به طوری که در مجموع ظرف دو روز کمتر از دو هزار فرد مسلح این منطقه را ترک کردند. 750 فرد مسلح نیز در چهار هفته گذشته خود را تسلیم کرده بودند که شمار زیادی از آنها پس از رسیدگی به پرونده هایشان به زندگی عادی بازگشتند.


منبع: تسنیم