۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

طرح مجلس برای افزایش جمعیت آماده شد

کمیسیون بهداشت پس از ارائه نظرات خود، آن را به کمیسیون فرهنگی برگرداند و احتمالاً هفته آتی تقدیم هیئت‌رئیسه خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۷۱۰۵
صراط: عضو کمیسیون بهداشت مجلس از آماده بودن طرح افزایش جمعیت برای ارائه به هیأت ‌رئیسه مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون بهداشت پس از ارائه نظرات خود، آن را به کمیسیون فرهنگی برگرداند و احتمالاً هفته آتی تقدیم هیأت ‌رئیسه خواهد شد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر از آماده بودن طرح افزایش جمعیت برای ارائه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اصل این طرح را کمیسیون فرهنگی تنظیم کرد و برای کسب نظرات به کمیسیون فرهنگی ارائه داد.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت پس از ارائه نظرات خود، آن را به کمیسیون فرهنگی برگرداند و احتمالاً هفته آتی تقدیم هیئت‌رئیسه خواهد شد.

پژمان‌فر گفت:‌ پیشنهادهای جایگزین به‌زودی برای چاپ شدن ارائه می‌شود.

وی در پیش‌بینی خود از استقبال نمایندگان از طرح تصریح کرد:‌ فکر نمی‌کنم بررسی طرح در مجلس با مشکلی مواجه شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
همان بهتر که 30 میلیون جمعیت داشته باشد. هرچند فعلا رشد جمعیت ایران مثبت و بالای یک درصد است و باتوجه به جوانی جمعیت فعلا بعیداست حتی به صفر برسد. پیشبینی ها خیلی اوقات نه تنها علمی نیست که نابخردانه هم هست من مدتهاست پیشبینیهای نهادهای اسما معتبر درمورد اقتصاد و جایگاه برخی کشورها مثلا در ده سال آینده را زیرنظر گرفته ام و به عینه دیده ام که اصلا نمی شود به آنها اعتماد کرد به ویژه موضوع سی و پنج سال دیگر که خدا می داند چه تغییراتی در باورها، پزشکی، منابع، اقتصاد... پیش بیاید. فعلا ما توان ساماندهی هشتاد میلیون را نداریم و کاش همین الان جمعیتی سی چهل میلیونی مرفه داشتیم نه میلیونها جوان بیکار افسرده.