۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

قیمت دلار در بازار غیر رسمی تهران

نرخ ارز‌ در بازار غیر رسمی امروز تهران با روند نزولی به کمتر از 3290 تومان رسید و هر یورو اروپا هم در محدوده 4570 تومان داد و ستد شد.
کد خبر : ۱۷۷۱۲۲
صراط: نرخ ارز‌ در بازار غیر رسمی امروز تهران با روند نزولی به کمتر از 3290 تومان رسید و هر یورو اروپا هم در محدوده 4570 تومان داد و ستد شد.

هر دلار امریکا در بازار غیر رسمی امروز تهران با کاهش 20 تومانی به 3280 تا 3290 تومان رسید، در حالی طی روزهای گذشته نرخ دلار با تبلیغات دلالان و سوداگران از 3300 تومان هم فراتر رفت.

هر یورو اروپا نیز بدون تغییر خاصی در محدوده قیمتی 4570 تومان داد و ستد می‌شود.

این کاهش نرخ در حالی رخ داد که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با مشخص شدن بانک و حساب مورد نظر ایران، مبلغ یک میلیارد دلار مربوط به اقساط چهارم و پنجم از پول های کشورمان به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نزد بانک مرکزی امارات متحده عربی واریز شد و اکنون قابل استفاده است.

اخیرا نیز ارز مورد نیاز صنایع بزرگی همچون خودروسازان و لوازم خانگی از طریق مرکز مبادلات با نرخ رسمی تأمین خواهد شد و در کنار طبق گفته رئیس اتحادیه کارفرمایان پتروشیمی ماهانه نیمی از ارز حاصل از صادرات پتروشیمی به بازار آزاد تزریق می‌شود.

به گزارش فارس، با این تفاسیر افزایش نرخ دلار در بازار آزاد نه‌ تنها توجیه منطقی ندارد، بلکه افزایش آن موجی از نگرانی را در میان کارشناسان اقتصادی افزایش می‌دهد، چرا که در آینده مردم عادی زیان سنگینی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ دلار از روزهای پایانی سال گذشته به بهانه افزایش سفرهای خارجی آغاز شد و در سال جدید طبق آخرین آمار مشخص شد که سفرهای خارجی روند کاهشی نسبت به سال‌های قبل داشته است؛ بنابراین با جو سازی‌ سوداگران این نرخ از ابتدای سال جدید صعودی شد.
منبع: فارس