۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

سفر نواز شریف به تهران

نخست‌وزیر پاکستان فردا پیش از ظهر به منظور انجام سفری ۲ روزه وارد تهران می‌شود.
کد خبر : ۱۷۷۱۷۱
 صراط: نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان فردا پیش از ظهر به منظور انجام سفری 2 روزه وارد تهران می‌شود.

وی در مدت حضورش در تهران با حسن روحانی رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

نخست‌وزیر پاکستان دوشنبه صبح نیز به منظور زیارت علی بن موسی الرضا راهی مشهد می‌شود و از آنجا هم به اسلام آباد بازمی‌گردد.

وزرای امور خارجه، کشور، اقتصاد و بازرگانی و وزیر مشاور در امور نفت، نواز شریف را در این سفر 2 روزه همراهی می‌کنند.

در هفته‌ای که گذشت عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران سفری به اسلام‌آباد داشت و در خصوص همکاری‌های ۲ کشور به خصوص در زمینه امنیتی و امنیت مرزها به رایزنی و گفت‌وگو با مقامات پاکستانی پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اخیرا در نشستی خبری سفر نواز شریف به ایران را کمک کننده به تقویت بیشتر همکاری بین تهران و اسلام آباد برشمرد و افزود: نواز شریف در این سفر در مورد همکاری‌های اقتصادی و مسائل مرتبط با منافع مشترک با مقامات ایرانی مذاکره خواهد کرد. وی همچنین گفت که خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان (خط لوله صلح) هنوز در دستور کار قرار دارد و بخشی از مذاکرات با مقامات ایران به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

علیرضا حقیقیان سفیر ایران در اسلام‌‌آباد پیش از این از سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور احتمالاً در خرداد ماه سالجاری در تهران برگزار خواهد شد.

نواز شریف ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ رسما نخست‌وزیر پاکستان شد.

پس از انتخاب نواز شریف به نخست‌وزیری پاکستان، سید عباس عراقچی سخنگوی وقت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این انتخاب را از طرف دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به مردم شریف پاکستان و نواز شریف تبریک گفت.

عراقچی ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور در طول دوران نخست‌وزیری نواز شریف در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هر چه بیشتر گسترش خواهد یافت و شاهد تحکیم و تقویت روزافزون صلح و ثبات در پاکستان و منطقه خواهیم بود.

پس از اعلام استقلال پاکستان در سال 1947 ایران اولین کشوری بود که تأسیس جمهوری اسلامی پاکستان را به رسمیت شناخت و سفارت ایران در کراچی در 24 اکتبر 1947 افتتاح شد.

منبع: فارس