۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

آخرین اخبار از انتخابات پارلمانی عراق

رئیس کمیته انتخابات عراق اعلام کرد اعلام کرد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مجموع آراء اخذ شده در انتخابات پارلمانی این کشور شمارش شده است.
کد خبر : ۱۷۷۲۷۴
صراط: به نقل از پایگاه خبری "شفق نیوز"، مقداد الشریفی، رئیس کمیته انتخابات عراق اعلام کرد که میزان ورود لیست های نتایج به مراکز شمارش آراء در تمامی نقاط عراق به 80 درصد افزایش یافت.

الشریفی افزود: عملیات شمارش آرای انتخاباتی در مناطقی مانند الکرخ و الرصافه تا بعد از ظهر روز جمعه به بیش از 70 درصد رسیده است.

رئیس کمیته انتخابات عراق تصریح کرد: به شکایت های مطرح شده رسیدگی خواهد کرد و بعد از آن زمان اعلام نتایج انتخابات را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که پایگاه خبری "عراق قانون" صبح روز شنبه گزارش داد که شمارش بیش از 70 درصد آرای انتخابات پارلمانی اخیر عراق در بغداد حکایت از آن دارد، که شمارش اولیه نشان می دهد فهرست دولت قانون با اختلاف بسیار زیاد از دیگر فهرست های انتخاباتی این کشور پیش افتاده است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی آرای انتخابات پارلمانی عراق در اسرع وقت ممکن و بعد از رسیدگی به شکایت های رسیده به این کمیساریا اعلام خواهد شد.

به گفته این کمیساریا میزان مشارکت در انتخابات عراق در حدود 60 درصد بوده که در این انتخابات 12 میلیون و 101 هزار رای دهنده واجد الشرایط عراقی در انتخابات شرکت کرده‌ اند.


منبع: تسنیم