۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

سنگ‌تمام ناطق نوری برای رفسنجانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین هاشمی رفسنجانی را بسیار عزیز و قابل تکریم توصیف کرد و گفت: آقای هاشمی همواره یکی از بهترین شخصیت‌های انقلاب هستند و من از آغاز سال 42 با ایشان آشنا و نزدیک بوده‌ام و زحمات او را در تمام دوران مبارزه تا امروز دیده‌ام.
کد خبر : ۱۷۷۳۵۰
صراط: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی برای بنده عزیز و قابل تکریم است گفت: با توجه به اینکه بنده پیشنهاد آقای هاشمی برای ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را نپذیرفتم، به عضویت هیات موسس دانشگاه آزاد درآمدم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز یکشنبه با حضور در مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امیر(ع) و تقدیر و تشکر از میرزاده و عباس‌پور برای احداث بنای این مسجد اظهار داشت: معمولا در جلسات سخنرانی بعد از قرآن و خیرمقدم سخنران به صحبت می‌پردازد.

ناطق‌نوری با ذکر خاطره‌ای در این زمینه ادامه داد: من در زمان ریاست مجلس به استانی رفته بودم، امام جمعه آن استان برای خیرمقدم به من یک ساعت سخنرانی کرد و وقتی که قرار بود بنده صحبت کنم گفتم شما مردم را خسته کرده‌اید لذا من هم جهت خیرمقدم به پشت تریبون آمده‌ام؛ الان نیز همان قضیه تکرار شد و من برای خیرمقدم آمده‌ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ایام ولادت حضرت علی(ع) به طرح پرسشی اعتقادی و ایدئولوژیک پرداخت و در پاسخ به این پرسش که مکتب تشیع از کی و کجا به وجود آمده است تصریح کرد: برخی این سوال را از بنده مطرح می‌کردند و می‌پرسیدند آیا مکتب تشیع از زمان حضرت علی به وجود آمده و یا امام صادق(ع)

وی با بیان اینکه پاسخ به شکل‌گیری مکتب تشیع در منابع اهل سنت نیز بیان شده است به معنای لغوی شیعه اشاره کرد و افزود: شیعه به معنای پیروی است و از این رو تشیع و تشیی و مشایعت از ریشه مشترک لغوی برخوردار هستند.

ناطق نوری در همین زمینه به بحث یکی از علمای اهل سنت درباره مکتب تشیع اشاره کرد و ادامه داد: او در کتاب خود آورده است که پیامبر در مسجد به همراه عده‌ای نشسته بودند و زمانی که حضرت علی (ع) وارد شد فرمودند «او و شیعیانش جزء رستگاران هستند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیامبر خطاب به حضرت علی می‌فرمود که تو و شیعیانت بهترین انسان‌ها هستید، تأکید کرد: بنابراین مسئولیت شیعه بودن بسیار سنگین است و رسالت شیعه بودن به مراتب سنگین‌تر از دوست بودن برای اهل بیت است.

وی با تأکید بر اینکه عاشق ائمه بودن و دوست داشتن آنها کافی نیست، یادآور شد: شیعه علی دروغ نمی‌گوید، تهمت نمی‌زند، سخن‌چینی نمی‌کند دل انسان‌ها را نمی‌شکند،‌ مال مردم نمی‌خورد،‌ حلال و حرام می‌داند و کرامت و حرمت انسان‌ها برایش موضوعیت دارد لذا باید از خدا بخواهیم که در این ایام ما را از شیعیان واقعی امیرالمؤمنین(ع) قرار دهد.

ناطق نوری در ادامه به تمجید از عباس‌پور رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد پرداخت و گفت‌: بنده به ایشان علاقه‌مندم و او از نظر تدین، سلامت، صراحت و غیرمتملق بودنش برای من موضوعیت دارد و من در زمان مجلس با او بودم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین هاشمی رفسنجانی را بسیار عزیز و قابل تکریم توصیف کرد و گفت: آقای هاشمی همواره یکی از بهترین شخصیت‌های انقلاب هستند و من از آغاز سال 42 با ایشان آشنا و نزدیک بوده‌ام و زحمات او را در تمام دوران مبارزه تا امروز دیده‌ام.

وی با بیان اینکه بنده پیشنهاد آقای هاشمی برای ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک را نپذیرفتم، در عین حال ادامه داد: بنده چند پیشنهاد دیگر را نیز قبول نکردم اما وقتی بعد از مرحوم حبیبی پیشنهاد عضویت در هیأت‌مؤسس دانشگاه آزاد را به من دادند دور از انصاف دانستم که بعد از چندین پیشنهاد این را نیز رد کنم و احساس کردم لوس است، لذا به عضویت هیأت مؤسس دانشگاه آزاد درآمدم.

ناطق نوری با اشاره به وکالتش از رئیس دانشگاه برای خواندن صیغه مسجد خاطرنشان کرد: آقای میرزاده که بر اساس آئین‌نامه تصمیمات کلی را برای دانشگاه می‌گیرد از او وکالت گرفتم تا بتوانیم صیغه مسجد را جاری کنیم و اعتکاف کنندگان بتوانند در مسجد اعتکاف کنند.

علی‌اکبر ناطق نوری در پایان سخنرانی خود صیغه وقف این مسجد را قرائت کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۲
کولو و شربو و لا تسرفو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۸
۴۲
درود بر هاشمی و ناطق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۵
۴۵
سلام بر هاشمی رفسنجانی
مرعشی.اعتدال
|
Iran (Islamic Republic of)
سلام بر شما جناب ناشناس ۱۷:۲۶


و سلام بر هر سه بزرگوار

هاشمی و ناطق نوری و دکتر روحانی
اذر عسکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۳
۱۷
ما از شما خیلی بیشتر از این حرفها انتظار داشتیم,بالاخره شاید این حرف درستی باشد هر کس قیمتی دارد ,یکی شهادت ویکی پذیرش پست در دانشگاه ازاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۵
۳۱
بر چشم حسود (صراط) لعنت
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۴
۲۱
مبارک همه چیز بین خودشون خوب تقسیم کردن از د.... بگیر تا د... ا.....