۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸

گزارش فاینشنال تایمز از مذاکرات ایران و۱+۵

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تاکید می‌کند تهران به شکل تزلزل ناپذیری بر حق غنی سازی اورانیوم خود تاکید خواهد کرد.
کد خبر : ۱۷۷۳۹۶
صراط: روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی با عنوان «مذاکرات هسته‌ای ایران به مرحله اساسی پیش نویس توافق رسیده است» تاکید می‌کند سه ماه از مذاکرات برای عقب راندن پیشرفت ایران به سوی سلاح هسته‌ای گذشته است و در این سه ماه همه چیز هنوز می‌تواند به پیش برود و همه چیز می‌تواند از دست برود.

فایننشال تایمز تاکید می‌کند در این دور از مذاکرات هیئت مذاکره کننده ایران قویا تاکید می‌کند که باید حق آن برای غنی سازی اورانیوم حفظ شود و در عین حال بلوک 1+5 مطمئن خواهد بود که نباید این اتفاق بیفتد. دو طرف خواهند کوشید تا اختلافات را با استفاده از وعده عقب نشاندن رژیم تحریم هایی که اقتصاد ایران را فلج کرده کاهش دهند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از دیپلمات‌ها و سیاستمدارانی که نام آنها را ذکر نکرده ادامه می‌دهد: با وجود چندین دور دیدار میان ظریف و اشتون که از ماه فوریه تا کنون برگزار شده است هیچ چیزی به صورت اساسی مورد توافق واقع نشده است.
بر همین اساس یکی از دیپلمات‌های 1+5 با اشاره به اینکه در دور جدید مذاکرات ایرن و 1+5 سعی خواهند کرد تا به صورت رسمی پیش نویس توافق را آماده کنند می‌گوید: اکنون زمان چالش واقعی است.


منبع: تسنیم