۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

خواسته کردستانی‌ها در آستانه سالگرد سفر رهبر انقلاب

اردیبهشت ماه سالگرد سفر تاریخی و ماندگار رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان است، سفری که در سال 88 انجام شد و به اعتقاد صاحبنظران به عنوان نقطه عطف بزرگی در این استان شناخته می‌شود.
کد خبر : ۱۷۷۴۶۶
صراط: مردمان کرد که شرح دلدادگی و ارادت آنها به ولایت فقیه زبانزد عام و خاص است، سال‌ها آرزوی دیدن پیر فرزانه خود را داشتند تا سرانجام با سفر ایشان به این استان کام‌های تشنه محبان ولی فقیه زمان، سیراب شد.

برکات سفر ایشان را نمی‌توان در جنبه‌ها و قالب‌هایی محدود قرار داد و امکان سنجش ثمرات آن حضور با متر و معیارهای معمول وجود ندارد، بلکه برای ارزیابی این حضور لازم است به اعماق دل شهروندان این استان رجوع کرد.

در سالروز این سفر پر خیر و برکت به میان اهالی این استان رفتیم تا نظرات آنها پیرامون دستاوردهای سفر معظم‌له و میزان رضایت‌مندی آنها از مسئولان اجرایی برای رسیدگی به وضعیت کردستان پس از آن سفر را جویا شویم.

شادی سلطانی‌فر زنی متأهل و خانه‌دار است، وی که هنگام سفر رهبر معظم انقلاب به استان دانشجو بوده است، می‌گوید: شور و حال روزهای قبل از آن سفر وصف شدنی نیست و ما هر ساعت انتظار دیدار یار را داشتیم.

وی با اشاره به لطف بیکران رهبر انقلاب نسبت به کردها، اظهار می‌کند: ایشان در تمام سخنرانی‌ها و بیانات خود بر اهمیت قوم کرد و نقش بارز آنها درون کشور تأکید داشتند.

این شهروند سنندجی با یادآوری فرهنگی خواندن استان کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح می‌کند: این مهم ناشی از درک بالا و بینش صحیح معظم‌له بود که به درستی از قابلیت‌های استان ما آگاه بودند.

سلطانی‌فر با گلایه از اینکه متأسفانه مسئولان طی سال‌های گذشته آنچنان که باید و شاید در راستای کار فرهنگی در استان اقدام نکردند، می‌گوید: اطلاق عنوان فرهنگی برای کردستان یک کلمه رمز برای جلب توجه همگان از جمله مدیران به ضرورت حرکت بر بستر فرهنگ در استان بود که در کمال تأسف به خوبی از سوی متولیان درک نشد.

وی با اشاره به دستاوردهای این سفر بزرگ اظهار می‌کند: احیای اعتماد به نفس در میان مردم استان و دستیابی به این باور که در جامعه امروز ایرانی‌ها اثرگذار هستند از مهمترین ثمرات معنوی آن سفر بوده است.

این شهروند با اشاره به فرازی دیگر از بیانات رهبر انقلاب در سفر به کردستان، می‌گوید: ایشان کردستان را استانی امن دانستند و بر ضرروت برچیدن نگاه امنیتی به آن تأکید داشتند تا زمینه توسعه هر چه بیشتر فراهم شود.

سلطانی‌فر معتقد است: با این وجود این پیام مهم هم از سوی دولت وقت در استان به روشنی دریافت نشد چرا که اگر اینگونه بود باید شاهد حضور سرمایه‌گذاران در استان با حمایت دولت و ارائه تسهیلات و مشوق‌ها به آنها بودیم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های دفتر رهبری در استان موجب به اتمام رسیدن پروژه‌های مصوب سفر ایشان بود، می‌گوید: جا دارد مسئولان نیز با الگو گرفتن از روش حکومت‌داری رهبر انقلاب به جای جدل‌های بیهوده تنها به فکر کار برای ارتقای وضعیت مردم باشند.

یکی از بازاریان سنندجی هم با یادآوری آن سفر تاریخی می‌گوید: من و همکارانم در روز سفر رهبر معظم انقلاب و به ویژه در هنگام سخنرانی ایشان در میدان آزادی شهر با تعطیل کردن مغازه‌ها به دیدار ایشان شتافتیم تا از نزدیک عطر وجود رهبر را استشمام کنیم.

هوشیار وحدانی با بیان اینکه سفر معظم‌له برای مردم کردستان جای افتخار دارد، تصریح می‌کند: برکات و آثار آن سفر هنوز و پس از گذشت 5 سال در جامعه جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از میزان ارادت مردم این استان به نظام و آرمان‌ها آگاه هستند، می‌گوید: به فرموده ایشان، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و طرح این مسئله نشان دهنده بینش عمیق از وضعیت این استان و اشراف بر تاریخ مردمان این مرز و بوم دارد.

این شهروند با اشاره به بهر‌ه‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر ایشان به استان طی سال‌های گذشته، اظهار می‌کند: شکی نیست این طرح‌ها تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت مردم در اقصی نقاط استان داشته است.

وحدانی در خصوص میزان رضایت از عملکرد مسئولان در تحقق فرامین رهبر انقلاب پس از سفر ایشان به استان با بیان اینکه باید واقع‌بین باشیم، می‌گوید: اگر بگوئیم هیچ کاری پس از آن سفر از سوی مدیران استان صورت نگرفت بی‌انصافی است، اما باید پذیرفت به تمام منویات رهبر انقلاب در این باره عمل نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز استان می‌توانست متفاوت از آنچه می‌بینم باشد، معتقد است سفر رهبر انقلاب به کردستان نوعی تشویق و ایجاد انگیزه برای متولیان به منظور رسیدگی به وضعیت استان و ارج نهادن به مردم کردستان بود.

این شهروند یکی از مصادیق کم‌توجهی به خواسته‌های معظم‌له را مشکلات مربوط به صنعت و نبود حمایت کافی از فعالان این عرصه می‌داند و می‌گوید: به دلیل تأثیر فراوانی که بخش صنعت در مقوله تولید ملی بر عهده دارد ضروری بود مدیران استان و نیز خود دولت در پایتخت در این زمینه اهتمام جدی‌تر و بیشتری ‌داشتند.

وحدانی با یادآوری شعار امسال با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی اظهار می‌کند: جا دارد مسئولان دولت یازدهم که امسال برای نخستین بار سالگرد این سفر را برگزار می‌کنند با توجه کافی به شعار در راستای اجرایی کردن آن در استان ما بکوشند.

وی تلاش برای تحقق این شعار را نوعی از خدمت‌رسانی به مردم و عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب در سفر تاریخی به استان می‌داند و می‌گوید: با توجه به ارتباط شعارهای هر سال، هر قدمی که مدیران برای تحقق شعار امسال بردارند به گونه‌ای توجه و لبیک به خواست معظم‌له در خصوص لزوم پیشرفت استان کردستان است.

تیمور محمدی شهروند دیگر سنندجی نیز بر این باور است که سفر رهبر معظم انقلاب تا سال‌ها استان ما را در برابر گزند و هجمه و اختلاف‌افکنی دشمنان مصون می‌دارد.

وی با اشاره به نقش حیاتی این سفر در حفظ اتحاد و انسجام در میان پیروان مذاهب و اقوام مختلف کردستانی می‌گوید: دشمنان قبل از این سفر تلاش فراوانی برای ایجاد تفرقه در این استان داشتند که خوشبختانه با سفر معظم‌له و بیانات ارزشمند ایشان، این خباثت‌ها نقش بر آب شد.

این شهروند با بیان اینکه علاوه بر مسئولان خود مردم نیز باید از خود سؤال کنند تا چه اندازه در راه عمل به فرموده‌های رهبر انقلاب پیرامون استان تلاش کرده‌اند، می‌گوید: بهترین راه اجابت خواست‌های ایشان، عزم ملی برای تحقق شعار سال است.

منبع: فارس