۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
وقتی آزادی بیان شرایط خاصی دارد!

اسلحه اصلاح‌طلبان روی شقیقه یک سایت حامی دولت

ادعای آزادی اصلاح‌طلبان، ظاهراً تنها در شرایطی قابل تایید است که در حمایت از جریان اصلاحات باشد وگرنه پاسخ، تیر و کمان و تهمت و بهتان است.
کد خبر : ۱۷۷۵۲۳
"گروه سیاسی صراط" - نقد یک رسانه حامی دولت تدبیر و امید به اظهارات علی یونسی در شیراز، موجی از حملات بی‌وقفه اصلاح طلبان به این رسانه را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اظهارات علی یونسی وزیر اطلاعات خاتمی و دستیار روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در شیراز که گفته بود "اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم" انتقادات فراوانی را در میان شخصیت های مختلف سیاسی به دنبال داشت که موج این انتقادات تا مجلس نیز کشیده شد.

در این میان، سایت انتخاب منتسب به نزدیکان هاشمی رفسنجانی و از رسانه های نزدیک به دولت تدبیر و امید نیز در یادداشتی به قلم مدیرمسئول خود اظهارات یونسی را تقبیح و آن را با نظریاتی که توسط تندروهای اصلاح طلب در دولت خاتمی مطرح شده و "غیرضرور و گاه کیلومتر ها خارج از خطوط قرمز" بود، مقایسه کرده است.



این سایت نوشته بود: "حال جناب آقای یونسی! حضرتعالی که اتفاقاً وزیر اطلاعات بخشی از ایام اصلاحات بودید و از ریز اتفاقات آن روزها اطلاع کافی دارید، چگونه به خود اجازه می دهید تئوری منکوب و شکست خورده آن ایام را به نام دولت اعتدال پیاده کنید؟! سرانجام آن همه تندروی¬ها ، اقدامات خشن ، ترویج مواضع رادیکال ، تندخویی و گاه هتک انقلاب چه شد؟ مگر نه آنکه فضا را برای انتخاب و گزینش مردم تیره، غبارآلود و وهم انگیز کرد و معجزه ی هزاره را نثار ملت ایران کرد؟!

چه خوب است که حضرات، به جای دست یازیدن به حرکات خام و نارس، گذشته و پیشینه ایران و ایرانی را بازخوانی کنند و از حوادث گذشته تاریخ درس عبرت بیاموزند."

انتقاد ساده فقیهی از دستیار روحانی اما واکنش بسیار تند رسانه های اصلاح طلب را در پی داشت به گونه ای که ظرف چند روز از انتشار یادداشت مذکور، حملات تندی علیه سایت مذکور و نیز مدیرمسئولش از زمین و هوا و چپ و راست نثارش شد.

در این بین، یکی از سایت های جدید هوادار اصلاح طلبان برای انتقاد به این یادداشت، کل سایت انتخاب و نحوه فعالیت ان را زیر سوال برده و به طور تلویحی ان را متهم به استفاده از رانت کرده است. به نوشته این سایت، "باید به مدیر مسئول این رسانه خبری گفت که چگونه در اوج بحران سال 88 تا 92 که وبلاگهای افرادی عادی و شهروندان به بهانه حمایت از فتنه و نشر اخبار در حمایت از موسوی و کروبی فیلتر می شدند وبسایت شما با انتشار همان اخبار و بعضا تحلیل های افراطی به راحتی به فعالیت رسانه ای ادامه دادید و اگر فیلتر شدید با نفوذتان کمتر از یک هفته به فعالیت خود ادامه دادید."



تیرپرس یکی دیگر ار سایت های حامی اصلاح طلبان نیز در مطلب مشابهی، ضمن مرور رویه سایت انتخاب در برخورد با اصلاح طلبان و انتقاد از اینکه این سایت نام عارف را در نظرسنجی خود با عنوان چهره برگزیده سال 92 قرار نداده بود، مدیرمسئول انتخاب را همردیف "جریانات افراطی اصولگرا" قرار داده و نوشته است "فقیهی همچنین در این یادداشت تلاش کرده است که با مطلق نگریِ عوامانه به معضلات اقتصادی اظهارات یونسی را بی‌مورد جلوه دهد. مصطفی فقیهی در حالی علی یونسی را به عنوان یکی از نمادهای برجسته جریان اصلاحات عنصر تندرو، فرصت طلب، خشن و هتاک به انقلاب می‌داند که جریانات افراطی اصولگرا نیز نسبت به قاطبه شخصیت‌های اصلاح طلب چنین نظری دارند."



البته واکنش به این نقد تنها به رسانه های داخلی محدود نشد بلکه رادیوفردا رسانه وابسته به سازمان CIA آمریکا نیز به جمع منتقدان پیوست و ضمن ارائه تاریخچه ای از نماد شیر و خورشید و تمجید از شجاعت یونسی(!)، منتقدان او را فاقد سابقه آزادی خواهی دانست. به نوشته رادیو فردا، "کسانی که در سابقه سیاسی و مطبوعاتی آنان نشانی از آزادی‌خواهی و تلاش برای تحقق حاکمیت مردم دیده نمی‌شود و در سایه رانت‌های مطبوعاتی ولایی و تمجید و تملق از رهبری رشد کرده‌اند، نمی‌توانند در جایگاه قیم مردم مصلحت آنها را اعلام کرده و از افراد بخواهند که نظراتشان را بیان نکنند!"

ادعای آزادی بیان که همواره از سوی اصلاح طلبان مطرح می‌شود، ظاهراً تنها در شرایطی قابل تایید است که در حمایت از جریان اصلاحات باشد، اما وقتی که نقد فرد منتسب به همین جریان (و نه حتی نقد گفتمان آن)- حتی از سوی چهره‌های همسو نیز انجام شود، پاسخ از سوی مدعیان اصلاحات، تیر و کمان و تهمت و بهتان است چنانکه در مورد اخیر، اسلحه آنها روی شقیقه یک منتقد یونسی که از قضا با انها همسو نیز هست گرفته شده است.
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۶۳
۵۱
امام خمینی بارها به مسئولین گفتن که نشان شاه و خورشید که نماد 2500 سال حگومت ارباب و رعیتیست باید ازمهر و آرم ادارات از بین برود حالا واقعا" جای تاسفه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
به کلام امام منفی میدین واقعا که!
البته از جماعت دو چهره که ادای خط امامی بودن در میارند جای تعجب نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۶
۳۴
برای روشن شدن میزان دروغگویی صراط پیشنهاد میکنم سایت انتخاب را مطالعه کنید.این سایت در مصاحبه یا شهبازی مطالبی در انتقاد از یونسی دکر کرده بود ومردم هم به آقای شهبازی انتقاد کردند همین.اصلا ربطی به سایت انتخاب نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حاجی تو خودت دروغگویی فقیهی خودش متن رو نوشته بود
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
خطاب به ناشناس ۱۵:۲۴



جناب ناشناس ۱۵:۲۴ چرا حقیقت را تحریف می کنی؟ چرا دروغ می گی؟
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
چشماتو وا كني عكس سايت انتخاب ببيني نوشته يادداشت مدير مسئول..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۸
۱
یونسی چطور اون وقع که رئیس دادگاههای انقلاب بودی پیشنهاد ندادی که هلال احمر رابه شیر خورشید تغییر بدن؟
جهت باد تغییر کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۲
۶
صراط سایت رادیو فردا را چه جور باز کردی .نا قلا فیلتر شکن داری.همین کارها را میکنید عزیزان دلواپس میشوند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۱
۶
من قبلن گفتم اصلاح طلبان اگر خودشون چیزی بگن بر ضد دیگران ازاد اندیشی دمکراسی ولی اگر یکی بر خلاف انها چیزی بگه میشه دیکتاتور رانت خوار دولتی ضد مردم حتی اگر از دوستان خودشان هم باشه
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۴
حالا حلال احمر بشه شير و خورشيد چه فرقي به حال ما ميكنه؟!
مملكت گلستان ميشه!!
ببين دستيار رييس جمهور كيه و چه مزخرفاتي ميگه! بدتر از اون حاميانش ببين ديگه كين!! اصن ي وعضيييي ...
خوبه باز بعضي از طرفداراي روحاني يكم بفكرش هستند!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۲۷
درود بر علی یونسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹
۱
به قول مرحوم امام(ره):یک ساواکی برای من از یک اخوند درباری محترم تر است