۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

جدایی دین از سیاست نیت دشمنان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه راه ایران مبتنی بر اسلام ناب محمدی است و سعادت امروز ایران هم مرهون این نقشه راه است.
کد خبر : ۱۷۷۵۳۱
 صراط: حجت ‌الاسلام محمد حسن ابوترابی ‌فرد ظهر دوشنبه در مسجد جامع شهر سنندج اظهار داشت: عملا هویت اسلامی و دینی ما اقتضا می کند که برنامه های حیات بخش دین را بشناسیم و با حرکت در آن مسیر خود را تحت تربیت دین قرار دهیم.

وی افزود: نخستین گام در راستای شناخت نقشه راه، برنامه مدون و همچنين تلاش براي رسيدن به شرايط بهتر است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انسان بدون برنامه صحیح مبتنی بر دانش جامع نمی تواند مسیر سعادت دنیا و آخرت را بپیماید لذا برنامه صحیح و داشتن نقشه راه نخستین اقدامی است که باید هر انسان هوشمند در حیات فردی، اجتماعی و سیاسی خود داشته باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآور شد: حرکت باید بر اساس برنامه باشد و قدم ها باید منطبق با برنامه برداشته شود تا راه سعادت هموار شود.

وی ادامه داد: کارهای مقطعی و بدون برنامه مدون راهگشا نیست و برنامه ها اگر با عمل همراه نباشد گره گشا نیست و باید در مسیر برنامه تعریف شده قدم برداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روح آیات نورانی قرآن و تاریخ امت های سزاوار و پیروز اشاره به این واقعیت است که تنها راه موفقیت استقامت در حرکت منطبق با برنامه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: اگر استقامت، پایداری و ایستادگی در راه تحقق پیدا نکند انسان و جامعه سعادتمند نمی شوند.

وی افزود: باید تحت برنامه های الهی گام برداشت تا سعادت اخروی در جامعه و جهان اسلام تامين شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شناخت راه سخت است و حرکت در راه دشوار، اما آنچه بسیار سخت است استقامت در راه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآور شد: جوامع برگزیده اهل استقامت هستند و اگر دین صالح در جامعه نهادينه شود رحمت خداوند از آسمان و زمین انسان را شامل می شود.

جدایی دین از سیاست نیت دشمنان

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با ورق زدن تاریخ انقلاب اسلامی می توان فهمید که نقشه راه ایران اسلام است و دین و سیاست تکمیل کننده یکدیگر هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی عرصه های خانوادگی، دینی، اجتماعی، فردی و سیاسی ایران اسلامی با دین آمیخته شده و جدایی دین و سیاست از یکدیگر امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: دشمنان با فتنه های همه جانبه و برای چپاول شرف، حیثیت و ثروت مادی ایران به دنبال جدایی دین از سیاست هستند که به یاری خداوند متعال و بصیرت مردم این امر محقق نشده است.

كردستان، استان پیشمرگان مجاهد شهید است

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآور شد: كردستان، شهر پیشمرگان مجاهد شهید کرد و پنج هزار و 400 شهید تقدیمی به انقلاب اسلامي است.

وی ادامه داد: کردستان شهر مجاهدت های خاموش، شهر دلاور مردانی است که در راه دین جان و مال خود را فدا کردند و به همين دليل بايد همواره قدردان خدمات مردم اين استان باشيم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان به برکت خون شهدا و مجاهدت ها در حال حاضر یکی از امن ترین استان های کشور است.

 حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: کردستان به دلیل توطئه هاي دشمنان در زمان جنگ نماد نا امنی در منطقه جنوب غربی آسیا بود  و به برکت نظام اسلامی و مردم فهیم کرد امروز نماد امنیت و اقتدار در دنیای اسلام بوده و مدلی برای تعریف شاخص امنیت به میزان بالا است.

وی افزود: استان کردستان با ظرفیت‌ های فکری، فرهنگی و علمی باید منشا هنر و دانش و خلق آثار ارزشمند باشد، چرا که کردستان نماد پایداری و استقامت در راه مستقیم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عالمان دینی فراوانی در کردستان شهید شدند، بیان کرد: مرحوم ماموستا مجتهدی امام جمعه سنندج دین را در متن سیاست یافته بود و رحلت وي به راستي ضايعه اي جبران ناپذير براي كردستان و كشور بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با یادآوری سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان  ادامه داد: طولانی‌ ترین سفر ایشان به این استان صورت گرفت و این مسئله برای مردم این خطه آرامش و امنیت را رقم زد.

وی گفت: اقتدار و عزت ایران از دستاورد های استقامت و پایداری در صراط مستقیم  است و پیوند ملت با انقلاب ناگسستنی و رمز وحدت و انسجام و تمسک به اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش ديگري از سخنان خود در اين مراسم اظهار داشت: بزرگ ‌ترین خطر برای جامعه بشری، توطئه آمریکا و غرب در راه ‌اندازی تفرقه و اختلاف است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: بزرگترین خطر برای جامعه بشری، توطئه آمریکا و غرب در راه‌ اندازی تفرقه و اختلاف در بين كشورهاي اسلامي است.

وی سنندج و کردستان را نماد تفکر دینی عنوان کرد و  ادامه داد: تفکر الحادی و سلفی ریشه در موساد و سیا دارد و امت اسلامی از این مسائل مبرا است.
منبع: مهر