۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷

فعالیت‌جامعه‌وعاظ ولایی‌غیرقانونی‌است

نمایندگان قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب از بررسی درخواست جامعه وعاظ ولایی برای دریافت مجوز فعالیت از این کمیسیون خبر داده و گفتند که کمیسیون با این درخواست موافقت نکرده است.
کد خبر : ۱۷۷۵۷

به گزارش صراط نیوز، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس و نماینده قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیسیون، گفت: در این جلسه درخواست جامعه وعاظ ولایی برای دریافت مجوز از کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی‌های لازم از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب برای جامعه وعاظ ولایی صورت گرفته است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب به اتفاق آرای بر عدم صلاحیت این تشکل برای فعالیت سیاسی تاکید کرده و با ارائه مجوز به آن مخالفت کردند.

فولادگر گفت: بنابراین فعالیت جامعه وعاظ ولایی از نظر کمیسیون ماده 10 جزء احزاب غیرقانونی خواهد بود.

بر همین اساس، اسدالله بادامچیان دیگر نماینده قوه مقننه در کمیسیون ماده 10 احزاب، ضمن تائید این خبر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب فعالیت این تشکل را غیرقانونی دانسته است.

در حاشیه جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس که روز گذشته همراه با دیگر نمایندگان روحانی مجلس به دیدار مراجع عظام تقلید قم، رفته بودند در جمع خبرنگاران از اعتراض مراجع تقلید به انشعاب‌های روحانی خبر داد و گفت که مراجع تقلید بر وحدت روحانیت تاکید کردند.

جامعه وعاظ ولایی که از سوی جامعه روحانیت مبارز و دیگر اصولگرایان به تشکل انحرافی متعلق به آقای " میم " نام‌گرفته است اخیر از جامعه وعاظ تهران انشعاب گرفته است. این تشکل که از سوی اصولگرایان تحریم شده است اخیرا تلاش‌های زیادی برای دریافت مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب کرده بود که با نظر اعضای این کمیسیون، به نتیجه نرسید.