۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
حسینی در مسجد جامع ابوذر مطرح کرد

برخی می‌خواهند غرب را کپی‌برداری کنند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم حمایت از نیروهای ارزشی و انقلابی عرصه فرهنگ تأکید کرد و گفت: امروز آثار دفاع مقدس بیشترین توجه را به خود جلب کرده، حال برخی می‌خواهند غرب را کپی‌برداری کرده و در کشور دنبال کنند.
کد خبر : ۱۷۷۵۹۵
صراط: سید محمدحسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب (دوشنبه) با حضور در مسجد جامع ابوذر میلاد امام علی (ع) را تبریک گفت.
 
وی با اشاره به فضائل و سیره امام علی (ع) تصریح کرد: ما الگویی همچون امیر‌المومنین(ع) داریم، در چنین شرایطی عده‌ای می‌خواهند حقوق بشر به ما یاد دهند در حالی که ما پیروان امامی هستیم که به معنای واقعی کلمه حقوق مردم را پاس می‌داشت.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) از ابتدا مخالف فرهنگ غرب بودند، گفت: مخالفت امام (ره) با فرهنگ غرب به دلیل بی‌بند و باری این فرهنگ بود؛ ما می‌توانیم از هنر استفاده کنیم اما نباید محتوا آن چیزی باشد که غربی‌ها برای ما می‌آورند.
 
حسینی اضافه کرد: فرهنگ ایرانی به معنای اینکه با اسلام مغایرت دارد و نگاه‌های ناسیونالیستی با اندیشه امام خمینی (ره) در تضاد است و فرهنگ تکفیری، سلفی و القاعده هم جایی در اسلام ندارد.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به منابع اسلامی اشاره کرد و افزود: در مکتب اهل بیت منابع متعددی داریم و در چنین شرایطی عده‌ای می‌خواهند در جامعه اسلامی عرفان‌های بدون شریعت‌ و دیانت را مطرح کنند.
 
حسینی با تأکید بر اینکه عرفان‌های بدون شریعت طرفدارانی بین مردم ندارد، اظهار داشت: فقط عده‌ای ساده‌لوح جذب این عرفان‌ها می‌شود و در کل این عرفان‌ها طرفدارانی بین مردم ندارد.
 
وی با بیان اینکه در نظام اسلامی همه در قبال مسائل مختلف جامعه مسئولند اظهار داشت: البته در جامعه اسلامی ابتدا مدیران مسئولیت دارند اما در مجموع باید همه در قبال مسائل به خصوص مسائل فرهنگی دغدغه داشته باشند.  
 
وی اضافه کرد: در دیداری که خبرگان با مقام معظم رهبری داشتند نگرانی‌هایی در این زمینه (مسائل فرهنگی)‌ داشتند و رهبر معظم انقلاب آنها را تأیید کردند.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از هنرمندان انقلابی را وظیفه مسئولان دانست  تصریح کرد: باید در کنار حمایت نظارت هم کرد، نباید اجازه دهیم کسانی که اعتقادی ندارند به مقدسات ما توهین کنند.
 
حسینی در بیان مثالی اظهار داشت: شما مشاهده کردید روزنامه بهار ولایت امام علی (ع) را زیر سؤال برد و با جسارت مطلبی در این زمینه به چاپ رساند، برخی می‌خواستند آن اقدام را با این عنوان که بحث علمی است، توجیه کنند اما صفحه اول یک روزنامه جای چنین بحث‌هایی نیست.
 
وی با بیان اینکه بحث‌های علمی را بایستی در کرسی‌های آزاداندیشی دنبال کرد، یادآور شد: روزنامه دیگری حجاب را زیر سؤال برد و به همین دلیل اگر مسئولان نظارت کافی نداشته باشند عده‌ای تیشه به ریشه اعتقادات می‌زنند.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مجددا بر لزوم حمایت از نیروهای ارزشی و انقلابی عرصه فرهنگ تأکید کرد و افزود: امروز آثار دفاع مقدس بیشترین توجه را به خود جلب کرده، حال برخی می‌خواهند غرب را کپی‌برداری کرده و در کشور دنبال کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه مردم بایستی از انقلاب خود مراقبت کنند تا شاهد برخی اقدامات ضد فرهنگی نباشیم، تصریح کرد: باید همگان نسبت به این مسئله حساس بوده و در عرصه فرهنگ حضور داشته باشند.
 
حسینی با اشاره به طرح بحث‌هایی در مورد حمایت از اقوام و اقلیت‌ها اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند می‌خواهیم از اقوام دفاع کنیم و طوری حرف می‌زنند که گویی تاکنون نظام از حقوق اقوام دفاع نمی‌کرده در حالی که شاهدیم اقلیت‌ها در مجلس دارای نماینده هستند و حقوق‌شان در ابعاد مختلف حفظ می‌شود.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اگر عده‌ای بخواهند سینه چاک کرده و حرف‌هایی را بزنند که غربی‌ها بیان می‌کنند باید به آنها هشدار داد تا این افراد برای کشور مشکل ایجاد نکنند.
 
وی با بیان اینکه اقوام در کشورمان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، یادآور شد: در اوایل انقلاب بحث‌هایی در این زمینه وجود داشت که آن بحث‌ها توسط توده‌ها نیز اتفاق نمی‌افتاد اما امروز اقشار مختلف مردم با قومیت‌های گوناگون به خوبی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
 
حسینی بخش پایانی سخنان خود را به سیاست خارجی کشورمان اختصاص داد و در این زمینه گفت: روزهای حساسی را سپری می‌‌کنیم، امیدوارم تیم مذاکره‌کننده بتواند از کیان و ارزش‌ها پاسداری کرده و آینده خوبی برای کشور رقم بزند.
منبع: فارس