۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

واکنش مسکو به استعفای اخضرابراهیمی

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: استعفای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه نباید تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه را با اختلال روبرو کند.
کد خبر : ۱۷۷۷۸۱
صراط: معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: استعفای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه نباید تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه را با اختلال روبرو کند.

به گزارش رویترز، اخضر ابراهیمی در شرایطی استعفا داده که تلاش های مستمر وی برای حل و فصل بحران سوریه که وارد چهارمین سال متوالی خود شده به جایی نرسیده و سازمان ملل اکنون به دنبال یافتن گزینه مناسبی به جای وی است.

بر اساس این گزارش روسیه متحد اصلی دولت سوریه و از عرضه کنندگان اسلحه به این کشور به شمار می رود. ابراهیمی قصد دارد اواخر ماه جاری پس از برگزاری دو کنفرانس بین المللی بین نمایندگان مخالفان و دولت سوریه از سمت خود استفعا دهد.این مذاکرات اکنون به بن بست رسیده است.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه تصور می کند که جانشین ابراهیمی راه وی را برای حل و فصل بحران سوریه ادامه خواهد داد. ما بر این باوریم که هیچ توقف ساختگی و مصنوعی در روند و پروسه سیاسی سوریه نباید وجود داشته باشد و تحولات و پیشرفت های مثبتی که در جریان دورهای قبلی مذاکرات حاصل شده باید حفظ و نگهداری شود.

وی گفت: مهمترین چیز این است که دولت سوریه آماده است تا مذاکرات را ادامه دهد. ما دمشق را برای شرکت در مذاکرات تشویق کرده و از آن حمایت می کنیم.
منبع: تسنیم