۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

آرای مالکی از مجموع 4 ائتلاف بیشتر است

تا پایان روز چهارشنبه ائتلاف دولت قانون یک میلیون و پنج هزار رای آورده است، و تنها آرای نوری مالکی در بغداد برابر با مجموع تمام ائتلاف‌های دیگر شیعه بوده است.
کد خبر : ۱۷۷۸۵۷
صراط: نتایج شمارش آرای انتخابات عراق تاکنون حاکی است که ائتلاف دولت قانون یک میلیون و پنج هزار رای کسب کرده و «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون، بیشتر از مجموع آرای ائتلاف‌های «الاحرار»، «المواطن»، «الفضیله» و «الصادقون» در بغداد، رأی کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری «کل العراق»، منابع مطلع خبر دادند در جریان شمارش آرای انتخابات برگزار شده عراق، تا کنون «ائتلاف دولت قانون»، در بغداد، بیش از یک میلیون رای را از آن خود کرده است، «نوری مالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون بیش از 700 هزار رای آورده که بیشتر از مجموع آرای «الاحرار»، «المواطن»، «الفضیله» و «الصادقون» است.

این منابع آگاه گزارش دادند تا پایان روز چهارشنبه ائتلاف دولت قانون یک میلیون و پنج هزار رای آورده است، و تنها آرای نوری مالکی در بغداد برابر با مجموع تمام ائتلاف‌های دیگر شیعه بوده است.

«خلف عبدالصمد» کاندید دیگر ائتلاف دولت قانون دراستان بصره با 124 هزار رای در مرتبه دوم پس از مالکی،  و «حنان الفتلاوی» با 87 هزار رای در جایگاه سوم قرار دارند، و آرای برخی از کاندید های دولت قانون از نه هزار رای بیشتر نشده است.
منبع: فارس