۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه:

قبول کردن شروط دشمن نشانه استقلال نیست/ در برخی مناطق تهران بی‌حجابی کامل است

خطیب جمعه تهران گفت: باید به داد جوانان برسیم تا گناه شایع نشود و این مسئله از طریق امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود.
کد خبر : ۱۷۷۹۸۶
صراط: خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه تعیین تعداد سانتریفیوژها از سوی غرب زیاده‌طلبی و باج‌گیری است، گفت: اگر ما در اینباره با آنها کنار بیاییم دلیل ضعف و ذلت ما خواهد بود.

به گزارش صراط به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نمازجمعه تهران در جمع نمازگزاران، با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: آن شش ماه پس از توافقنامه ژنو گذشت و حالا به توافقنامه نهایی رسیده‌اند و دور جدیدی از مذاکرات آغاز شده است.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: همانگونه که رهبر حکیم و زمان‌شناس فرمودند ما با مذاکره مخالف نیستیم بلکه فعالیت‌های دیپلماسی جزو ضروت‌های بسیار بالای کشور است.

صدیقی گفت:‌ باید افراد بسیار باهوش و دارای کیاست و قدرت با تاکتیک‌های مناسب فعالت کنند و با کشورهای مختلف ارتباط، مذاکره و تعامل داشته باشند این لازمه زنده بودن است. ارتباط بین‌المللی لازمه زندگی جهانی است.

وی با بیان اینکه مذاکرات به شرایط حساسی رسیده است، تصریح کرد: مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی است و جزو حقوق ملی محسوب می‌شود که تمام کشور و آحاد مردم این را به عنوان حق مسلم، یک سرمایه عظیم و به عنوان یک امر بازدارنده در برابر قدرت‌های بزرگ مورد حمایت خود قرار داده و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را سر می‌دهند.

صدیقی ادامه داد: بحث هسته‌ای هم حق قانونی هم حق وجدانی و هم حق ملی ماست.

وی افزود: در بحث هسته‌ای و در بحث‌های دیگر اسلام نمی‌پسندد که جامعه اسلامی زیر یوغ کافران باشد و اگر می‌خواهیم که آنها سلطه‌ای بر ما نداشته باشند هیچ راهی جز توسعه علم، ترقی در ایجاد صنعت و فناوری و همچنین برتری در مسابقه علمی در دنیا برای تأمین عزت و استقلال نداریم.

صدیقی ادامه داد: این جهش هسته‌ای سر سفره شهدا محقق شده است، صنعت هسته‌ای ما قربانی گرفته است و چه قربانی‌های با ارزشی. اینها هر کدام یک عالم بودند و برخی نیز جزو برگزیدگان صالح خداوند قرار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث هسته‌ای باید خط قرمز را رعایت کرد، افزود: مسئله تحقیقات و توسعه قابل مذاکره نیست و دانشمندان ما باید در مسئله تحقیق بدون مانع کار را پیش ببرند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران،‌ادامه داد: مسئله دیگر بحث تعداد سانتریفیوژها است. تعیین تعداد سانتریفیوژها زیاده‌طلبی و باج‌گیری است و طرف مقابل را ضعیف فرض کردن است. از نظر NPT انرژی هسته‌ای برای تمام کشورها است و هیچ کشوری نیز نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه اگر ما در اینباره با آنها کنار بیاییم دلیل ضعف و ذلت ما خواهد بود، گفت: مسئله مهم دیگر، سطح غنی‌سازی متناسب با نیازهای ماست، آنها نباید غنی‌سازی و نیاز ما را تشخیص دهند بلکه ما خود نیازمان را تشخیص می‌دهیم.

وی افزود: در بحث رآکتور هسته‌ای تهران آنها وعده‌هایی دادند و به وعده‌های خود عمل نکردند، ما نباید به دشمن اعتماد کنیم. قبول کردن شرایط آنها، شرط استقلال نیست ملت ما ملتی استقلال‌طلب و حماسی است. امام ما صولت آمریکا را شکست، آمریکا را کوچک شمرد و فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران، ادامه داد: مسئله دیگر در خصوص این توافقنامه این است که این قرارداد باید متوازن و متقابل باشد و شامل رفع تمام تحریم‌ها شود.

صدیقی در ادامه سخنان خود به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در بخش طراحی پهپادها، سامان‌دهی موشک‌ها، سامانه‌های پدافندی، انواع رادارها و انواع ابزار دفاعی با اتکاء به نیروهای داخلی پیشرفت‌های بسیار زیادی که قابل عرضه در جهان بوده است، ارائه کرده است.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری زمانی که این پیشرفت‌ها را مشاهده کردند هم خوشحال شدند و هم فرمودند ما به این میزان قناعت نمی‌کنیم بلکه باید این امر بیشتر پیش برود و پیامی دارد که «ما می‌توانیم»‌.

امام جمعه موقت تهران، اظهار داشت: البته در بخشی از مدیریت‌های کشور این پیام را دریافت نمی‌کنند، نکته مورد توجه این است که وزارت کشور، وزارت اطلاعات،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم،‌ وزارت آموزش و پرورش،‌ باید مسائل فرهنگی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و نسبت به این مسئله احساس تکلیف شرعی کنند، زیرا این کشور، کشور اهل بیت و قرآن است.

وی اضافه کرد: وزارتخانه‌ها باید در عزل و نصب‌ها مسئله تقوا را مد نظر قرار دهند و به اوضاع فرهنگی کشور حساسیت داشته باشند، در برخی مناطق شهر تهران بی‌حجابی کامل است و انواع ابتذال‌ها از طریق ماهواره و شبکه‌های اینترنتی به خانواده‌ها راه می‌یابد.

صدیقی گفت: مقام معظم رهبری فضای مجازی را موضوع بسیار حساسی می‌دانند به طوریکه گروهی را با ریاست رئیس‌جمهور مشخص کردند تا این مسائل را کنترل کنند و در کشورهای دیگر نیز همینطور است که نمی‌گذارند نرم‌افزارهایی که بُعد جاسوسی، امنیتی و اقتصادی دارد، آزاد باشد.

وی گفت: همه باید به قانون عمل کنیم به خصوص ما که مسلمانیم و نسبت به دین تعهد داریم باید به داد جوانان برسیم تا گناه شایع نشود و این مسئله از طریق امر به معروف و نهی از منکر که در قانون اساسی نیز آمده است، مطرح می‌شود.
نظرات بینندگان
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۲
۲۹
آقایون فکر کردن تعامل با دنیا باید به هر قیمتی انجام بشه! مثلا به قیمت از بین رفتن زحمات و پایمال شدن خون شهدای هسته ای!

یکی نیست به اینها بگه بابا استقلال و عزت رو آدم به هیچ چیز نمیفروشه! البته میگنا! کو گوش شنوا ؟

کسی انتقاد کنه میشه بی سواد - بی شناسنامه - بی فلان!

جالبه دشمن تو بحث هسته ای که زمین گیرمون کرده حالا گیر داده به بحث موشکی! فردا حتما گیر میده به نفس کشیدنمون. و باور کنید این دولت اون موقع سر کار باشه نفس کشیدن رو هم از مردم کشورش بخاطر چاپلوسی غرب میگیره!
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
اخ بمیرم واست تو که فکر شهدای هسته ای هستی
ای وای از دست ادمهایی که فکر و مقصودشون رو پشت یه بنده خداهای دیگه قایم میکنن
تو از همین ادمای پاچه خوار چاپلوسی که فرد تو ادارات پست میگیرن که راپورت بدن
اخ بدم میاد از اینا
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۴
۲۵
آقایون به بی حجابی کاری ندارند که خانمشون جلو دوربین دماغشم بیرون نمیگذاره ولی از اون ور تو جشن کاخ ریاست جمهوری چه کارا نمیکنن!

و شوهر محترمشون به فکر فیس بوکیها و شبکه های کثیف اجتماعیه! که بنیان خانواده و ارزشها رو هدف قرار داده!
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
شما اس ام استون رو بفرمایید
کاری به خونه مردم نداشته باش فضول
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۳
۲۶
هرکس هم کاری کنه یک قرار داد ننگین امضا بشه با غرب کنار بیاد خائن وطن فروش هست و باید در وسط میدانها به دار اویخته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۲
۱۴
...... چرا نمیاد پایین شهر ببین چقدر فقیر داریم حجاب بخوره ت سره مون به فقرا برسید تا حالا شد بخاطره یه گرسنه راهپیمایی کنیم همش دنبال حاشیه این ملت به هیجا نمیرسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۳
۵
دختران خیلی از مسوولین د.... را بروید بیرون ببینید چه طوری هستند چرا فقط به مردم گیر میدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا مشکل اصلی همین مسئولین تاریک فکر مثلا روشنفکر هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۴
۱۸
ما اصلا به روحانی رای دادیم برای همین دیگه برای ازادی برای اعتدال .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۹
۱۶
حجاب را باید به رفراندوم گذاشت.
شخصا به حجاب رای میدم ولی شاید مردم حجاب را نخواند!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
رعایت حجاب ازشئونات دین ماست .مگر کسی می تواند درمقابل فرمان خدا بایستدوآن راقبول نکندوبعد ادعای مسلمانی هم بکند.
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۱۶
بگذارید بچه های انقلاب کار خودشان را بکنند.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۵
۱۵
.
آقای محترم:

با ماهواره و اینترنت و تکنولوژی مقابله کن، یه رقابت سالم :

اگر زرنگید،جوان ها رو میکشونید سمت خودتون !

اما اگه ......... ....... حجاب ..................!!!!

این خط __________

اینم نشون ! ♥


کاری به لباس پوشیدن زن و دختر مردم نداشته باشید بابا !!! چشماتون درویش کنید! ..........
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
توکه اینجوری شعار میدی لابد همه جا چشم بسته راه میری.بعید می دونم.حتما از اونایی هستی که از چشم چرانی سیر نمیشی.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۹
۱۷
مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال است، متاسفانه زمزمه های شومی از مماشات بر سر حقوق هسته ای ملت ایران به گوش می رسد، رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با تکیه بر داخل پیش برویم، در زمینه هسته ای دولت روحانی حق ندارد از حقوق ملی کوتاه بیاید، تعداد سانتیرفیوژ ها و درصد غنی سازی ایران را آمریکا و مستکبران نباید تعیین کنند، با ولایت زنده ایم و تا زنده ایم رزمنده ایم
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
انقلاب دستاوردهای مهم دیگری هم داشت که اهمیتشان کمتر از استقلال نیست ودر واقع انقلاب اسلامی آمیخته ای ازهمه دستاوردهاست.وهرکدام از دستاوردهارااز انقلاب جداکنند.درحقیقت بخش عظیمی ازانقلاب را نابود کرده اندواین هم ازسیاستهای دشمنان انقلاب است که چون نتوانستند انقلاب اسلامی رایکجا نابودکنندمی خواهندآرمانهایش راتکه تکه نابودکنند.حجاب هم ازبزرگترین آرمانها ودستاوردهای انقلاب است.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۱
این از اون تیترهاییه که هر کس به غیر از چاکرم و نوکرم ولبیک کامنت بذاره خودشو سبک کرده خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۲۰
اينها گلي است كه احمدي نژاد به سر كشور زد خدا حاميانش را در روز قيامت با او و مشايي محشور گرداند.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
این گل درزمان سازندگی ریشه کرد.درزمان اصلاحات ساقه آن تنومندشد.دردوره احمدی نژادشاخه شاخه هایش زیاد شد.هرچند خواستند مانعش شوند.ولی نتوانستند جلو رشدش را بگیرند.ودر اعتدال هم هرروز بیشتر از پیش درحال شکوفا شدن وبار دادن است.وهدف شان این است تا آن را کامل کنندوبه روال زمان طاغوت برگردانند.
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
و ایضا شما هم با شیخ. بیسواد م.....!
علی1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۲
قابل توجه آقای ظریف وآقای جنتی
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۲
کسانی که مدعی مسلمانی هستندوخواهان بی حجابی.تکلیفشان را باخودشان روشن کنند.یااسلام را جامع وکامل آنطور که خداوند بوسیله پیامبروقرآن واحادیث وروایات ائمه ابلاغ کرده بپذیرند.یا خودرا مسلمان ندانندومسلمان معرفی نکنندومایه خراب وضایع کردن دین خدانشوند.دین خدادرهم است.گوجه خیارنیست که هرچیز آنراکه خوشت آمد قبول کنی وهرچیزی ازآنرا که خوشت نیامد قبول نکرده ومسخره کنی وبکوبی.با این کار یعنی میخواهید بگوییددرک شماها نعوذوبالله ازخدابیشتر است که در دین تحریف ایجاد می کنید.لطفافقط مثبت ومنفی ندهید.اگر جواب منطقی وقابل قبولی دارید ارسال کنید.
علی علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۴
احسنت به آیت الله صدیقی. آفرین بر شما.حقا و انصافا شما سخن خدا و قرآن و پیامبر اکرم(ص) را می فرمائید.
حسین
|
United States of America
|
۱۵:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲
۳
اگر این اقایون ائمه جمعه در حد خودشان صحبت کنند مشکلی در کشور بوجود نمی اید یک با رامام گفت امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ولی امریکا یک جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد حالا هم هر کسی از جای خودش بلند می شود ومی گوید امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ونمیدانند که یک حرکت امریکا در تحریم قرار دادند کشور ودلار شده بین 3 و4 هزار تومان واین همه نا هنجاریها بوجود امده است
ناشناس
|
United States of America
خدا=پول
پول=امریکا
توکلت علی الامریکا
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۷
۴
درود بر با حجابی که کاری به بی حجاب نداره و در موردش بدگویی نمیکنه و درود بر بی حجابی که کاری به باحجاب نداره و پشت سرش حرف نمیزنه!!