۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳

نظر رییس جمهور درباره لرها و لرستان

رییس جمهور در فرودگاه خرم آباد گفت: لرستان دیار مجاهدان، اندیشمندان و علمای بزرگ است. اینجا دیار ایمان، شجاعت و خط شکنی است.
کد خبر : ۱۷۸۰۱

به گزارش صراط نیوز به نقل از برنا در لرستان، محمود احمدی نژاد، در بدو ورود به این استان و در فرودگاه خرم آباد، گفت: این استان دیار شیرزنان و شیرمردان و انسان های باهمت و بلند اراده، است.

وی افزود: اینجا دیار ایمان، شجاعت و خط شکنی است.

رییس جمهور تصریح کرد: مردم این استان، مردمی مؤمن با قلب هایی سرشار از ایمان و اراده هایی استوار، پرکار و تلاش و مقاوم و هوشمند هستند که در عرصه های سخت همواره گره‌گشایی کرده اند.

احمدی نژاد ادامه داد: هر جا کشور در شرایط سخت نیاز به حضور و فداکاری مردم لرستان داشته، آنها پیشگام بوده و مأموریت خود را به خوبی انجام داده اند.

وی با اشاره به طبیعت سرسبز و دل های نورانی مردم این استان اظهار داشت: تاریخ لرستان سرشار از فداکاری مردم این دیار است. مردمی که با عشق عمیق به پیامبر اسلام، همواره در راه آرمان های اسلام حرکت کرده اند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مردم این دیار، مردمی هستند که همواره حرکت و تلاش آنها برای ملت ایران موجبات منفعت را فراهم کرده است و خدای بزرگ را سپاسگزارم که در دیار مجاهدان، اندیشمندان و علمای بزرگ، هستیم.

احمدی نژاد با اشاره به سفر معاونان و وزرا به شهرستان های این استان گفت: در این سفرها مسوولان با شرکت در شوراهای اداری، مشکلات و مسایل این شهرستان ها را برای طرح در جلسه دولت، دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در کارگروه فرهنگ و هنر، ذخایر فرهنگی و برنامه هایی که موجب ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان شود، بررسی می شود.

احمدی نژاد به دیدارهای خود با مردم، ایثارگران و خانواده شهدا، مدیران و منتخبان به تشکیل هشتادوهفتمین جلسه هیأت دولت اشاره و تصریح کرد: در این جلسه مصوبات سفرهای دور اول و دوم بررسی شده و تصمیمات بزرگی برای جهش در پیشرفت و آبادانی استان اتخاذ می شود.