۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
ورلد تریبون:

آمریکا در آستانه«۱۱سپتامبر»دیگری است

مقامات آمریکایی اعلام کردند کشورشان با تهدید حملات تروریستی شورشیان فعال در سوریه مواجه است که می‌توان این حملات را به حادثه "۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱" تشبیه کرد.
کد خبر : ۱۷۸۰۲۵
صراط: روزنامه "وورلد تریبون" به نقل از مقامات آمریکایی اعلام نوشته است آمریکا در معرض حملات تروریستی شدیدی از سوی شورشیانی که در سوریه می‌جنگند، قرار گرفته است و به گفته این مقامات این تهدیدها از لحاظ شدت به فاجعه مشهور "11 سپتامبر" شبیه است که هزاران کشته برجای گذاشت.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، گروه "القاعده" در حال حاضر گروه‌های بزرگی از شورشیان را به منظور اعزام به اروپا و ایالات متحده آمریکا، آموزش می‌دهد.

"جیمز کومی" رئیس دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) عنوان کرده است سوریه شاهد مهاجرت گسترده‌ای به خارج خواهد بود و به همین منظور آمریکا نیز باید با هرگونه تلاش‌های تروریستی که ممکن است حادثه‌ای شبیه به 11 سپتامبر را رقم بزند، مقابله کند.

ورلد تریبون افزود سرکرده‌های القاعده در افغانستان و پاکستان در حال حاضر حمله احتمالی به اروپا و آمریکا را از طریق آموزش دهها فعال اینترنتی مدیریت می‌کند.

ورلد تریبون همچنین نوشت "القاعده"، با اتباع غربی همکاری و آنها را برای اعزام به جنگ علیه نظام "بشار اسد" در سوریه بسیح می‌کند.

منبع: تسنیم