۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
مذاکرات وین دودسفید نداشت

توافق جامع در ابهام/ تبدیل مذاکره به مشاجره

به گفته ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه مشاجرات کلامی هنگام کار بر روی متن توافق نهایی منجر شد، تلاش‌ها تا حدودی بی‌حاصل باقی بماند.
کد خبر : ۱۷۸۰۴۳
صراط: دور چهارم مذاکرات هسته‌ای در وین در حالی پس از 3 روز به پایان رسید که روند این مذاکرات فشرده، نتیجه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق برای نگارش متن توافق جامع را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

براساس گزارش رسانه‌ها و اظهارات دیپلمات‌های حاضر در وین این مذاکرات سخت، فشرده و توأم با مشاجرات لفظی دو طرف طی سه روز گذشته پیگیری شد. به گفته ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه مشاجرات کلامی هنگام کار بر روی متن توافق نهایی منجر شد، تلاش‌ها تا حدودی بی‌حاصل باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از کیهان، اگر چه این مقام روسی به دلایل بی‌حاصل‌ماندن مذاکرات اشاره‌ای نکرد اما یک مقام نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی، گره اصلی مذاکرات را زیاده‌خواهی غرب عنوان کرده و راه‌حل آن را نیز ارزیابی دقیق غرب از واقعیت‌های صحنه دانست.

این مقام آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در وین اظهار کرد: غرب باید زیاده‌خواهی را کنار بگذارد و ارزیابی دقیقی از واقعیات موجود در صحنه داشته باشد.

هیچ پیشرفت ملموسی نداشتیم

مقام رسمی نزدیک به تیم مذاکره‌کننده‬ گفت که ‫در چهار روز گذشته مذاکرات نزدیک و فشرده ای داشتیم‬ و ‫هیچ پیشرفت خاصی نداشتیم در همه موضوعات اختلاف وجود دارد که طبیعی است‬.

وی در ادامه افزود: نباید انتظار داشت که در اولین جلسه پیشرفت ملموسی صورت بگیرد‬ ‫اختلافات طبیعی است‬ مذاکرات البته با جدیت‬ در جریان است.
این مقام آگاه ایرانی افزود: برخی  دیپلمات‌های غربی حاضر در وین تاکید کردند، موارد اختلافی بین ایران و گروه 1+5 در وین 4، بیش از 13 مورد است. خبری که عراقچی سخنگوی تیم مذاکره کننده کشورمان نیز سه‌شنبه شب و پس از پایان شام کاری ظریف و اشتون صحت آن را تائید کرد.

بر اساس گزارش‌ها تعداد سانتریفیوژها، راکتور آب سنگین اراک، دوره زمانی توافق نهایی، تحقیق و توسعه، مسئله فرار هسته‌ای، نحوه ازمیان برداشتن تحریم‌ها علیه ایران، رژیم بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، برنامه موشکی و نحوه از میان برداشتن تحریم‌ها در گام نهایی  از جمله موارد اختلافی بین ایران و طرف غربی در وین 4 است که کار رسیدن به توافق و شروع نگارش متن توافق نهایی را با چالش جدی مواجه کرده است.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی درباره مذاکرات وین 4 موضوعات فنی را مانع بزرگ توافق نهایی عنوان کرد. به گزارش این روزنامه این موضوعات شامل طیفی از مسائلی است از جمله: حجم و وسعت برنامه هسته‌ای ایران که منحصرا صلح‌آمیز است؛ چگونگی  تضمین ایجاد شفافیت کامل و انجام بازرسی فراتر از کشورهای غیر هسته‌ای نظامی که غنی‌سازی انجام می‌دهند و چگونگی پرداختن به موضوع موشک‌ها که در برنامه اقدام مشترک به نحو بسیار جزئی بدان اشاره شده است. این نشریه در ادامه به تاسیسات فردو، تعداد سانتریفیوژها، ذخیره غنی شده ایران؛ بازرسی و نظارت و بحث موشک‌ها می‌پردازد. 

رویترز نیز در گزارشی در باره چالش‌های پیش‌روی دو طرف در مذاکرات نوشت: توسعه برنامه موشکی ایران مذاکرات هسته‌ای وین را پیچیده کرده است.

عصر روز چهارشنبه نشست محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «کاترین‌اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونانشان به منظور آغاز فرآیند نگارش پیش‌نویس متن توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز و به مدت دو ساعت ادامه یافت و اعلام شد که ادامه رایزنی‌‌ها ساعت 21:00 به وقت محلی از سر گرفته می‌شود.بعدا اعلام شد که این رایزنی‌‌ها به منظور مشورت‌های بیشتر دو طرف به صبح پنجشنبه موکول شده است.

دومین روز مذاکرات وین با دیدار محمدجواد‌ ظریف، وزیر خارجه کشورمان، و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در هتل پاله‌کوبورگ روز پنج شنبه آغاز شد. این دیدار به مدت سه ساعت و نیم ادامه داشت. دیدار ظریف و اشتون بدون حضور نمایندگان گروه 1+5 برگزار شد. دیداری که به گفته مایکل مان مفید بود. همزمان با دیدار ظریف و اشتون، عباس عراقچی و هلگا اشمیت نیز به صورت جداگانه به رایزنی درباره فرایند نگارش پیش‌نویس توافقنامه نهایی می‌پرداختند. پس از این دیدار‌ها مقرر شد که معاونین ایران و اتحادیه اروپا بار دیگر با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

ظریف پس از دیدار چند ساعته با اشتون رهسپار کاخ ریاست‌جمهوری اتریش شد تا با هانس فیشر، رئیس‌‌جمهور این کشور، به گفتگو بنشیند. وزیر امور خارجه در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات با گروه 1+5 و مواضع کشورمان، توافق نهایی با 1+5 را دست یافتنی خواند و گفت: واقع بینی و اراده دو طرف، عامل اساسی برای رسیدن به نتیجه می‌باشد.ظریف همچنین با حضور در حومه شهر وین با بازیکنان و مربیان تیم ملی ایران که هم‌اکنون در اردوی آمادگی به سر می‌برند دیدار کرده و برای آنها آرزوی موفقیت کرد. دومین دیدار عراقچی و اشمید نیز بعد از ظهر پنجشنبه پس از سه ساعت و چهل و پنج دقیقه مذاکره فشرده پایان یافت.

 نیمه شب جمعه نیز بار دیگر اشتون و ظریف مذاکرات خود را در حضور معاونین خود از سرگرفتند.

مقام ارشد آمریکایی: شکاف‌های مهم بین مواضع دو طرف وجود دارد

 مذاکرات  ایران و گروه 1+5 روز جمعه نیز پیگیری شد و هیئت ایرانی ساعت 8 صبح دیروز به وقت وین با هیات‌های اروپایی (آلمان، انگلستان و فرانسه) دیداری سه‌جانبه داشت و پس از آن هیات‌های ایران و آمریکا به ریاست سید عباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه دو  کشور به مدت 3 ساعت به رایزنی پشت درهای بسته پرداختند.

در ادامه نیز عراقچی و سرگئی ریابکوف معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه  در هتل پاله کوبورگ (محل استقرار روسای هیات‌های ایران و 1+5) به رایزنی پرداختند. یک مقام ارشد آمریکایی بعد از مذاکرات عراقچی و شرمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات سخت و کند بوده و هنوز شکاف‌های مهمی بین مواضع دو طرف وجود دارد. وی همچنین از عدم پیشرفت در مذاکرات ابراز نگرانی کرد.

همچنین شامگاه دیروز ظریف و اشتون به همراه معاونان خود حدود یک ساعت با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
نظرات بینندگان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۴۶
۲۲
خب ، یکم از دلواپسی دلواپسان کم شد ...
دلواپسان « صهیونیست - تندروهای آمریکا - برخی اعراب منطقه - تندروهای عزیز داخلی به ویژه صراطه دلواپس»
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
آره دیگه چون تو گفتی تمام دلواپسان شدن صهیونیست.
دو کلمه هم بشنوید از مادر عروس.
کمیل آنتی صهیون
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا شما که میانه رو و معتدل هستید چه گلی به سر مردم زدید؟ جز گرون کردن بنزین - گاز - آب - برق و قطع یارانه - تورم بیشتر - وادادگی هسته ای و جشن همسر رئیس محترم - سونا و جکوزی کاخ ریاست جمهوری - سبد کالا! سفر یک ماهه وزیر صنعت و معدن برای درمان گوش مبارکشون! و...

خداییش یه مورد مثبت بگو که دل ما هم خوش بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کسانی که ادعای آزادی بیان داشتند ببینید چقدر افراطی و خشک مغزند که هر نقادی را دشمن دانسته و با دشمنان ملت مثل امریکا و اسراییل جمع میکنند.
و چقدر بی عقلند که اوباما را دشمن نمیدانند!!!!

فکر نمیکنم اینها حتی سخنان سنجیده و مستدل همایش دلواپسیم را گوش کرده باشند. فقط از روی تعصب و بی عقلی توهین میکنند.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل اینکه حالا شماهادلواپس شدید.شماهایی که رویای بردگی اسراییل وآمریکاوکشورهای اروپایی رادرسر می پرورانید
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت ! این فردی که به نام حسین نظر داذه همان محسنه که من با نام اسحاق بن الیاس از وی نام میرم این محسنه از اون طرفدارهای شدیدآ‌ افراطی رژیم حرامزاده کودک کش سگ وحشین نجس است و کینه شددی به فلسطینی ها داره سعی داره خودشو یک مسلمان واقعی و یک ایرانی وطن خواه جا بزنه . البته مجموع نظر هایی که داده گفته مرا تآیید مکند .
محمد ازقائمشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
اقا بی خیال صهیونیستها! یاردوازدهم ا
ونا خطرش بیشتره!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۹
۱۰
اگر این مشاجره ها ساختگی نباشه واقعا دم تیم مذاکره کنندگان عزیزمون گرم که با اقتدار جلوی غرب ایستاده اند و با این کارشون نشون دادن که به عزت این ملت توجه ویژه دارن.
درود بر جناب ظریف
درود بر جناب عراقچی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
نه خیر نه خیر
درود بر جلیلی خخخخخخخخخخخخ
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
صمد آقای عزیز دوست من.
این اقتداری که شما ازش حرف میزنی به خاطر آقای ظریف نیست به خاطر خطوط قرمزی هست که حضرت آقا برای اینا تعیین کردن و گرنه اگه به آقای ظریف بود که همه چیزو میداد میرفت حتی موشک های بالستیکو آره داداش من اینجوریاست.
البته من آقای عراقچی رو خیلی بیشتر از ظریف قبول دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آخر کسی که معتقد است ما اصلا به انرژی هسته ای نیاز نداریم!!!! چگونه میخواهد از حقوق!! ما دفاع کند؟!!! او که اصلا این را حق ما نمیداند.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
هنوز هیچی معلوم نیست.چون هنوز هم اتفاقات پشت درهای بسته بوده وچیزی از آن بروز نمی دهند.خدا کند که زرگری نباشد.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
صمد اقا شک نکن که این یک نقش بازی کردنه تا مار و فیلم کنند این تیم ایرانی با اون تیم غربی هیچ فرقی ندارند کاملٱ با هم هماهنگ عمل میکنند باید گفت گروه 7 بر ضد جمهوری اسلامی ایران .
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت ! فکر کنم گول ظاهره چهره عراقچی را خورده ای اینها یکی از دیگری بدتر هستند و این مشاجره هم بازیشونه که ملت را فیلم کنند این دو تیم کاملٱ‌ برای خوردن حق ملت ما هماهنگ عمل میکنند باز هم میگم گروه 7 بر ضد منافع جمهوری اسلامی ایران .
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۰
۸
شما خوشحالين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Canada
نخیر ما ناراحتیم که عده ای اینقدر ساده لوح هستند که دشمن را از دوست تشخیص نمیدهند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۴
۱۲
خیلی ذوق زده نشو صراط ادامه تحریمها یعنی تبدیل شدن ایران به مصر و سوریه مردم تا یه حدی بیکاری و تورم و نقض حقوق بشر رو تحمل میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
با تفکر کسانی که گمان میکنند زنده ماندن ما به کدخدا وابسته است، حرفت درست است اما این فکر از اساس باطل است.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
مگر تاحالا باوجود تحریمها مردی که ازتحریم می ترسی؟مگر صحبتهای حضرت آقا رانمی فهمید که هزار بار فرمودند به توان وثروت داخلی تکیه کنیدوبرتحریمها غلبه کنید.نمونه بارزش سپاه که باوجودهمین تحریمها توانستند توان مشکی وسلاحی کشور رابه رتبه هفتم درجهان برسانند.اگر دولت هم به جای اینکه چشمش به دست دشمنان باشد مثل سپاه ابتکارعمل وخلاقیت به خرج داده وراهکار حضرت آقارا گوش کند.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۳۲
۱۵
تبريك ويژه به شما صراطيان و كيهان و رجا انشاالله هميشه اينقدر خوشحال باشيد |(البته همراه با اسراييليها )
چون اونها هم خيلي از ين مساله خوشحالن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
همینطور مشرق نیوز سومین نوچه شریعتمداری تیترها و خبرهای اینها کاملا" مشابهه اینگار حاجی هی واسه مدیراشون ایمیل و پیامک میفرسته
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
وای وای چقدر تحت تاثیر قرار گرفتم.
واقعا دیگه تو گفتی صراط و کیهان و رجا همه اسرائیلی شدن.

دو کلمه هم از مادر عروس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
بعضی چه کینه ای در دل دارند که هر نظری غیر خودشان را اسراییلی و دشمن میپندارند!!
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
صهیونیستها از وجود شما که حرفهای آنهارا نشخوار میکنید خوشحال هستند علی آقا .
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
سرباز ولایت رو جا انداختی اینم با اسراییلیاس
اصن از این اسم که گزاشتی واسه رد گم کنی معلومه کثیفترین ادما همینان که خودشونو پشت اسم و حرف قایم میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۲۱
۸
حالا خوشحااااااالییییییییی؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
مثل این رفقای پیشانی پینه بستشون و...........قسمت یادداشت که یه شبه به برکت تحریمها بعضیهاشون میلیادر شدن
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۳
۲۳
طرفداران مذاکرات هسته ای تحویل بگیرن.
حتما فردا آقای زیبا کلام میان میگن اصلا موشک بالستیک به چه درد ما میخوره بدین بره بابا.اصلا چه معنی داره ایران موشک بالستیک داشته باشه.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای ناشناس همیشه عصبانی شما هر 7 روز هفته تو صراطی کار و زندگی نداری؟؟ یه سوال مهم ازت دارم اون یارو حسن س که میگفت من یه طلبه هستم جزو نوچه های تو بود مگه نه؟
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
هوچی گری از خصوصیات شما جماعت روش ن فکره همه میدونن اسم من همیشه همین بوده.
این شمایی که همیشه با چند تا اسم میای.
دست پیشو گرفتی که پس نیفتی جوجه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب محسن متوهم منفی نگر! همه را مثل خودت فرض نکن.
خوبه آدم اینقدر فکرش باز باشه که مخالف خودش را از پیش متهم نکنه و هزار جور برچسب نزنه.
ظاهرا خیلی خیلی خودتو قبول داری.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب سرباز ولایت.اول اینکه اینها روشنفرنماهستنداگرفکرشون روشن بود که لااقل دوست راازدشمن تشخیص داده وسنگ دشمن رابه سینه نمی زدند.ودیگر اینکه روال کارشون همینه.مصداق کافر همه را به کیش خویش پندارد.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
همین افراد موقعی انقلاب پیروز شد فریاد میردند آخوندها آمدند که مارا ببرند زمان الاغ سوری و چراغ موشی حالافریاد میزنند انرزی هسته ای و موشک بالستیک به چه درد میخوره درآن زمان ایران قادر به ساخت فشنگ تفنگ ژسه هم نبود جتی ساخت پوکه آن .
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
آفرین سرباز ولایت
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵
۶
منبع خبر کیهان؟؟ خخخخخخخخ
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشم میاد که بعضی مانند رزیم کودک کش و امریکایی ها از کیهان سوزدل دارند .
علی1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۸
۱۲
کدوم توافق؟ کدوم آدم عاقلی بادشمن توافق می کنه ؟مذاکراتی اینا میرن اول بایستی امنیت رژیم غاصب تامین بشه این یعنی اهرم فشار برما وامتیازگرفتن ازما من به آینده مذاکرات اصلا خوش بین نیستم
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
لابد پول اب و نون تو و خانوادت رو خارج از ایران دارن میدن اینقد دلت خوشه
برو بابا کیه که دیگه طاقت این ندونم کاریا رو داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۶
۵
فقط امیدوارم اوضاع کشورم از این که هست بدتر نشه.مرگ بر تمام کسانی که کارشکنی میکنند در مذاکرات
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ برکسانی که هی باج میدن و هی تو دهنی میخورند و هی میخندند .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۱
۹
صراط خسته نشدی اینقدر تیترهای تکراری میزنی؟ ناسلامتی 4 هفته دیگه جام جهانیه یکم تیترهای ورزشی و علمی و مسایل منطقه ای رو بذار
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
هر جا می خواهند حواس مردم از مسائل مهم پرت بشه به حاشیه هایی مثل جام جهانی می پردازند.شماهم همینو می خوای.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
برو سایت انتخاب یا فرارو یا عصر ایران یا روزنامه آرمان بخون . اسحاق جون .
مهدی ص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
میمیرم از خنده که خود این دولت مجبور بشه 20 درصد رو پس بگیره !!! هههههه
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۲
ظاهرادلواپسان عزیز فراموش كردن اين سنگ رو كي تو چاه انداخت؟ اينا نتايج همون كاغذ پاره هاست. وقتي دولت قبل سواد تفاوت قائل شدن بين قطعنامه و خطابه رو نداشت اين ميشه نتيجه كار. الانم خيلي زوده بخواين جشن بگيرين، مذاكره يعني همين، جوجه رو آخر پاييز ميشمرند. ضمنا اون عزيزاني كه ميگن همه چي رو باختيم مگه ما سانتريفيوژ جمع كرديم؟. مگه كاري داره غني سازي ؟ شماها مثل ارباباتون همه چي رو صفر و يك ميبينين، در حاليكه بين اين دوتا ميليارد ها ميليارد عدد وجود داره. پس لطفا ساكت باشين ، تا ظريف و تيم ديپلماسي واقعي كشور هنر نمائي هاي هشت ساله خطابه خوان هاي شما رو جمع كنن.
پیام
|
Germany
|
۱۱:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
حالا ازکجا معلومه که اینها همش شگرد دیپلماتیک آبجی اشتون و برادر ظریف نباشه بخوان یه کمی اوضاع رو ناجور جلوه بدن برای حراج بقیه دستاوردها از هسته ای گرفته تا توان موشکی راستی اصلا فکر کردین حضرت آقا به چه دلیل دقیقاً نزدیک به مذاکرات از توان دفاعی و موشکی بازدید کردن و تأکید کردن که این پیشرفتها باید ادامه یابد پس این ایستادگی تیم مذاکره کننده نبوده بلکه خطوطی هست که آقا قبل از مذاکرات شدیداً روی اون تأکید داشتن .
پیام
|
Germany
|
۱۱:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱
حیف شد در پایان این دور از مذاکرات شوی دیپلماسی لبخند برگزار نشد آخی ...........
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
راستی چرا صدا و سیما مذاکرات دیروز رو سانسور کرده؟
شما میدونید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۱
یکی اسراییل خوشحال شد یکی دلولپسان خائن ضد ولایت داخلی یکی هم صراط ...دلواپسان صراط اسراییل پیوندتان مبارک.
امیر
|
United States of America
|
۰۸:۵۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۰
من امیداوارم همچین توافقی صورت نگیره چون یک ننگ خواهد بود از همه مهم تر بعضی دیدن که دل داده بودن به غرب غرب مشکلش انرزی هستی نیست مشکلش مردم حق گو ایران هست
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۰۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۱
من به آینده ایران خوشبین نیستم. ایران در خطر است . باید به خدا پناه برد از روزی که طاقت مردم به سر آید و ایران تبدیل به مصر و سوریه گردد. تحمل گرانی و تورم و بیکاری و نقض حقوق بشر حدی دارد. باید ترسید از روزی که کاسه صبر مردم لبریز شود. خدایا خودت به مذاکره کنندان کمک کن تا بتوانند به توافق نهایی برسند و سد تحریم های نا به حق شکسته شود و کمی آینده ایران عزیز اسلامی مان روشن تر شود.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱
۱
مشکلات کشور با این مذاکرات حل نمیشه مشکلات جوانان با همت و پر نشاط میتونن حل کنند