۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

روایت جدید بی بی سی از بند 350 اوین

مهدی پرپنچی از سردبیران ارشد بی بی سی فارسی نیز پس از بالا گرفتن اعتراضات به دروغ پردازی بی بی سی، با عقب نشینی از مواضع صریح و اولیه این شبکه تاکید می کند که اطلاعات منتشر شده صرفا بر اساس مصاحبه با افرادی بوده که اطلاعات موثقی از ماجرای بند 350 اوین نداشته اند.
کد خبر : ۱۷۸۱۴۷
صراط: گذشت زمان ابعاد بیشتری از جنجال رسانه ای بند 350 زندان اوین را آشکار کرد. شبکه دولتی بی بی سی فارسی که از همان ابتدا پرچمدار این خشونت رسانه ای بود اما به مرور زمان و پس از روشن شدن ابعاد دروغ جنجال بند 350 اوین سعی کرد از بار روانی آن شانه خالی کند. در حقیقت این شانه خالی کردن اشتباه دوم بی بی سی بود؛ چرا که به طور غیر مستقیم به ارتباط با عوامل گروهک منافقین و خانواده های آنان و همچنین حمایت از این گروهک اذعان کرد.

بی بی سی که در ابتدا با عناوینی چون "خشونت بی سابقه"، "قربانی یکی از خشن ترین سرکوب ها"، "به خون کشیده شدن راهروی بند 350 اوین" و دیگر مواردی از این دست یکه تازی می کرد و از این حادثه اطلاع رسانی می کرد که گویا خبرنگاران این شبکه در صحنه حادثه حضور داشته اند، پس از روشن شدن ماجرا، درگیری را به بندی که اعضای گروهک منافقین در آن نگهداری می شوند محدود و اعتراف می کند: بازرسان با قسمت های دیگری کار نداشتن غیر از بازرسی وسائل برای پیدا کردن خط و گوشی هایی که[به طور غیر قانونی] وارد زندان شده اند، اما در بند محل نگهداری منافقین به علت مقاومت اعضای این گروهک درگیری پیش آمد.

اما ماجرا آنجا جالبتر می شود که مهدی پرپنچی از سردبیران ارشد بی بی سی فارسی نیز پس از بالا گرفتن اعتراضات به دروغ پردازی بی بی سی و پروپاگاندای آن، با عقب نشینی از مواضع صریح و اولیه این شبکه تاکید می کند که اطلاعات منتشر شده از سوی بی بی سی صرفا بر اساس مصاحبه با افرادی بوده که اطلاعات موثقی از ماجرای بند 350 اوین نداشته اند: «ما گفتگوی متعددی با خانواده های زندانیان داشتیم و اخباری را که آنها اکثرا هم شنیده بودند و لزوما خودشون هم اطلاع موثقی نداشتند».

منبع: جام نیوز