۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

زمان معرفی رئیس دانشگاه تهران

فرجی دانا با اشاره به عدم برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو هفته آینده تصریح کرد: انشاءالله رئیس دانشگاه تهران دو هفته بعد پس از معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود.
کد خبر : ۱۷۸۴۴۲
صراط: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عدم برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی دو هفته آینده گفت: رئیس دانشگاه تهران دو هفته دیگر معرفی می‌شود.

رضا فرجی دانا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در ذهنتان رئیس دانشگاه تهران را انتخاب کرده‌اید، گفت: من در ذهنم نباید انتخاب کنم. شورای منتخبین دانشگاه پس از نظرسنجی چند نفر را به ما معرفی کردند و ما این گزینه‌ها را در نظر گرفته‌ایم تا به شورای انقلاب فرهنگی معرفی کنیم.

وی افزود: ما قصد داشتیم این موضوع را فردا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنیم که این جلسه به دلیل سفر رئیس جمهور لغو شد.

فرجی دانا با اشاره به عدم برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو هفته آینده تصریح کرد: انشاءالله رئیس دانشگاه تهران دو هفته بعد پس از معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود.

وزیر علوم گفت: دوستان خبرنگار دو هفته صبر کنند و فرصت دارند خبر بسازند و پیش‌بینی کنند. ما در سکوت هستیم و شما می‌توانید در این فرصت خبرسازی کنید.

وی درباره نحوه انتخاب رئیس دانشگاه شریف گفت: شورای دانشگاه صنعتی شریف از یک ماه پیش به کمیته جست‌وجوی این دانشگاه ماموریت داده است تا افراد را در این زمینه شناسایی و به ما معرفی کند.

فرجی دانا گفت: این کمیته با حضور 5 عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل افراد را شناسایی و با آنها صحبت می‌کند و افرادی که از دانشکده‌های مختلف معرفی شدند را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس فهرستی از افراد مناسب را به ما معرفی می‌کند و ما نیز از میان آنها افرادی را به شورای انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنیم.

وی درباره زمان این مسئله گفت: فکر می‌کنم کار دوستان تا خردادماه به انجام برسد.

فرجی دانا درباره نحوه انتخاب رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: رئیس دانشگاه تربیت مدرس پس از کسب نظرسنجی از اعضای هیئت علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود و سپس معرفی خواهد شد.
منبع: تسنیم