۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

سلیمان از موضع‌گیری علیه حزب‌الله پشیمان است؟

رئیس جمهور لبنان با سیاه نمایی فردی که احتمالا به عنوان رئیس جمهور توافقی در این کشور روی کار خواهد آمد، گفت که از مواضع خود علیه حزب‌الله پشیمان نیست.
کد خبر : ۱۷۸۵۴۱
صراط: رئیس جمهور لبنان با سیاه نمایی فردی که احتمالا به عنوان رئیس جمهور توافقی در این کشور روی کار خواهد آمد، گفت که از مواضع خود علیه حزب‌الله پشیمان نیست.

میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان که تلاش‌های خود برای قانع کردن گروه‌های سیاسی لبنان  برای تمدید ریاست جمهوری اش را شکست خورده می بیند، در اظهاراتی در گفتگو با روزنامه السفیر خواستار انتخاب رئیس جمهور جدید در مهلت قانونی شده و در عین حال گفت که رسیدن هیچ یک از شخصیت های مارونی به ریاست جمهوری را تایید نمی کند.

وی با سیاه نمایی عرصه سیاسی لبنان گفت که شاهد درگیریهای سخت این گروه ها با هم بوده و به نظر می رسد این درگیری ها پایانی نخواهد داشت و از این نگران است که کسی که رئیس جمهور می شود، به دنبال انتقام از طرف مقابل باشد.

سلیمان تصریح کرد که از مواضع خود علیه حزب‌الله لبنان پشیمان نیست، بلکه حزب‌الله باید از اقدامات خود پشیمان باشد!

در حالی که تا یک سال قبل از ورود حزب الله لبنان به عرصه سوریه، لبنان از جمله شخص رئیس جمهور اجازه دخالت ارتش این کشور در ممانعت از قاچاق تروریست‌های سوری و تجهیزات آنها در مرزهای سوریه را نمی‌داد و هیچ موضعی بر علیه این اتفاقات نمی‌گرفت، سلیمان مدعی شد که حزب‌الله با ورود خود به این جنگ بدون هماهنگی با ارتش و دولت، استراتژی دفاعی را نقض کرده است.
منبع: تسنیم