۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

آخرین اخبار از دیپلمات ربوده شده ایرانی

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه یمن و دیگر مسئولان یمنی درباره آخرین اقدامات مقامات این کشور درباره وضع نور احمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی گفتگو کرد.
کد خبر : ۱۷۸۶۴۸
صراط: "حسین امیرعبداللهیان"، معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان که به یمن سفر کرده است ضمن دیدار با وزیرامور خارجه و مقامات ذیربط امنیتی این کشور در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو و رایزنی نمود .

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در این دیدارها مناسبات جمهوری اسلامی ایران و یمن را روابطی تاریخی، فرهنگی و عمیق دانست و افزود ظرفیتهای زیادی برای گسترش روابط بین دو کشور وجود دارد .

حسین امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار ، آخرین اقدامات طرف یمنی در خصوص احمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده کشورمان را جویا شد و  اقدامات بیشتر برای آزادی هرچه سریعتر وی را خواستار گردید .

وزیر امورخارجه یمن نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان ، این سفر را صفحه جدیدی در روابط دو کشور خواند و افزود همه مقامات یمن بر توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند و آن را به نفع ثبات و امنیت یمن و منطقه می دانند .

مقامات یمنی بار دیگر ضمن تاکید بر سلامت دیپلمات ربوده شده کشورمان اضافه کردند اقدامات مختلفی در زمینه شناسایی مرتکبان این عمل و همچنین عاملین شهادت ابوالقاسم اسدی دیگر دیپلمات کشورمان انجام داده و اظهار امیدواری نمودند که هر چه سریعترنور احمد نیکبخت آزاد و به ایران بازگرد .

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه برای برگزاری دومین کمیته سیاسی مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر عازم دوحه گردید.

منبع: تسنیم