۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
مشاور عالی ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:

مذاکرات هسته‌ای بدون سلطه آمریکا ‌خوب است

مشاور عالی ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت:مذاکرات‌ 1+5 تا زمانی که ایران زیر سلطه آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی (مخصوصا آلمان، فرانسه و انگلیس) نرود خوب است.
کد خبر : ۱۷۸۷۹۳
صراط: حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا مستشاری امشب در ادامه سلسله نشست‌های «بزم اندیشه» با عنوان «مبانی قرآنی استکبارستیزی» در سالن اجتماعات مؤسسه پژوهش، مشاوره و جوانان آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروزه از دنیا به عنوان دهکده‌ای یاد می‌کنند که دربرگیرنده ارتباطات پیشرفته مجازی و ماهواره‌ای است که هر نقطه از جهان را به نقطه دیگر وصل می‌کند.

وی با بیان این مطلب که برخی از کشورها کدخدای این دهکده را آمریکا می‌دانند؛ تصریح کرد: هر کدام از کشورها چند نظریه دارند که هر کدام فواید و ضررهای خاص خود را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مستشاری ادامه داد: برخی از افراد معتقدند باید با آمریکا هماهنگ شد و خلاف آن نباید اقدامی انجام داد، برخی معتقدند باید دین و آیین را در کنار همکاری با عوامل سلطه‌ستیز دنیا داشت و برخی نیز معتقدند باید راه خود را بر اساس دین و آیین خود مشخص کنید و نگذارید سلطه آمریکا در زندگی و جامعه شما نقش داشته باشد.

مشاور عالی ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این مطلب که کدخدای این دهکده از نظر مقام معظم رهبری نظام سلطه است؛ افزود: در کشور ما که قرآن کتاب آسمانی و دین ماست باید بر اساس دستورات آن عمل کنیم.

این مقام مسئول سوره مائده را سیاسی‌ترین سوره قرآن دانست و بیان داشت: در این سوره آیات 43 تا 116 به موارد عجیب سیاسی اشاره کرده است که گویی زمان فعلی جهان را در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور برخی از دشمنان قرآن برای آوردن دین، اخلاق، حج و روزه به مسلمانان معرفی نشده است بلکه برای شکل‌گیری حکومت میان آنها نازل شده است.

حجت‌الاسلام مستشاری با اشاره به برخی از آیات سوره مائده گفت: اگر قرآن سرلوحه زندگی مسلمانان قرار بگیرد قطعا جامعه بهتری خواهیم داشت.

این مقام مسئول اظهار داشت: بر اساس قرآن کریم، پس از پیامبران و امامان حکومت باید به علما و عرفا برسد که فردی عادل و مطلع از دین اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی همچون 1+5 تا زمانی که ایران زیر سلطه آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی (مخصوصا آلمان، فرانسه و انگلیس) نرود خوب است؛ متذکر شد: خدا در قرآن می‌فرماید: اگر در مقابل استکبار بایستید به برکت خون شهدا، شرایط را طوری پیش خواهیم برد که پیروز شوید.

مشاور عالی ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آمریکا همواره جلوی تولید علم و ثروت ما را می‌گیرد اما از ما می‌خواهد به او اعتماد داشته باشیم در حالی که این امر غیر عادی است.
منبع: فارس