۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷

واشنگتن: در تایلند کودتا اتفاق افتاده

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آنچه در تایلند اتفاق افتاده کودتا بوده گفت که نگاه واشنگتن به کشورها متفاوت است.
کد خبر : ۱۷۸۹۴۸
صراط خبرنگاران در نشست خبری روزانه وزارت خارجه آمریکا سخنگوی این نهاد آمریکایی درباره رویکردهای دوگانه واشنگتن در قبال کشورها را به چالش کشیدند.

جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه در آغاز این نشست خبری گفت که در تایلند «کودتا» اتفاق افتاده است. خبرنگار آسوشیتدپرس پس از جملات آغازین این مقام آمریکای گفت: «ما از چابکی آمریکا برای اعلام کودتا در تایلند تحت تأثیر قرار گرفتیم.»

خانم ساکی همچنین در پاسخ سوال خبرنگاری دیگر درباره اینکه چرا حوادث تایلند کودتا است اما حوادث مصر چنین نبود گفت: «نگاه ما به اوضاع متفاوت و جدا است چون در هر کشور شرایط متفاوتی حاکم است.»

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر درباره علت عدم تعریف یگانه برای کودتا در نگاه آمریکا بار دیگر تأکید کرد: «اینطور نیست، نگاه ما به کشورها متفاوت است.»

خبرنگار دیگر پرسید: «در تایلند چه چیز متفاوتی نسبت به مصر درباره کودتا وجود دارد؟» که خانم ساکی در پاسخ گفت: «من در اینجا نمی‌خواهم از این تریبون برای مقایسه استفاده کنم.»

ساکی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در تمامی کمک‌های نظامی خود به تایلند تجدید نظر می‌کند خاطرنشان کرد کمک ده میلیون دلاری این کشور به تایلند نیز معلق می‌شود.

در ادامه این نشست خبری یکی دیگر از خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت مصر پس از مرسی هم همانند دولت فعلی تایلند قانون اساسی را تعلیق کرده بود بار دیگر خواستار توضیحات درباره دلیل برخورد متفاوت آمریکا در این دو کشور را جویا شد.

ساکی بار دیگر گفت: «من قصد مقایسه کشورها در اینجا را ندارم».
منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند