۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

اعتراض یک شاعر به داوری شعر فجر

حقیقت افزود: وقتی با جناب آقای دیده گاه مسئول فنی سایت و امیرحسین کاکایی صحبت کردم و اعتراض خودم را اعلام کردم هیچ جوابی نداشتند فقط گفتند حق با شما است و در حق شما ظلم شده است.
کد خبر : ۱۷۸۹۸۲
صراط - یک ترانه سرای جوان گفت: در بخش شعر محاوره که 111 شاعر شرکت کردند و به من که رتبه سوم را کسب کردم و از داوران 4 تایید گرفتم هیچ جایزه‌ای تعلق نگرفته است!

بخش شعر محاوره جشنواره شعر فجر که دبیر علمی جشنواره یکی از داوران این بخش بود، یکی از پرحاشیه‌ترین بخش‌های جشنواره بود و بسیاری از شاعران ترانه سرا به نحوه داوری‌ها اعتراض داشته و اعتقاد داشتند 10 نامزد دریافت این جایزه غالبا از اعضای جلسات شعر و ترانه عبدالجبار کاکایی در فرهنگسرای ارسباران بوده‌اند.

در کنار همه این موارد نوع و نحوه جایزه دادن به شرکت کنندگان این بخش نیز مورد اعتراض واقع شده بود و حنانه حقیقت یکی از نامزدهای دریافت جایزه در گفت گو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس به نحوه اعطای جایزه‌ها اعتراض کرد و گفت: من به عنوان شرکت کننده در هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش شعر محاوره نه تنها به نتایج بلکه به شعار های پوچ و رفتار ناجوانمردانه شورای سیاست گذاری و همچنین ظلم فاحشی که در حق من شده است معترضم.

 

 

وی درپاسخ به این سوال که دلیل اعتراضش چیست و چرا به او ظلم شده است،‌اظهار داشت: من به گواه و مستندات خود سایت جشنواره رتبه سوم شعر محاوره را کسب کردم ولی در عین ناباوری به من هیچ جایزه ای تعلق نگرفت.  چون تنها شهرستانی راه یافته به مرحله نهایی بودم و هیچ ارتباطی به مسئولان برگزار کننده و شورای سیاست گذاری نداشتم و چون تنها دهه هفتادی راه یافته به مرحله نهایی بین تمامی بخش ها بودم.

حقیقت افزود: وقتی با جناب آقای دیده گاه مسئول فنی سایت و امیرحسین کاکایی صحبت کردم و اعتراض خودم را اعلام کردم هیچ جوابی نداشتند فقط گفتند حق با شما است و در حق شما ظلم شده است.

این شاعر جوان گفت: می خواهم بدانم چه کسی پاسخگوی این ظلم فاحش است؟ در بخش شعر کودک و نوجوان 85 شاعر شرکت کردند و این بخش 8 برگزیده و تقدیری داشت! در بخش شعر کلاسیک افرادی که از داوران تنها 2 تایید گرفتند تقدیری شدند! ولی در بخش شعر محاوره که 111 شاعر شرکت کردند و به من که رتبه سوم را کسب کردم و از داوران 4 تایید گرفتم هیچ جایزه ای تعلق نگرفته است! امیدوارم یک نفر و تنها یک نفر پاسخگوی این ظلم فاحش باشد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شعر فجر شاعر