۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱

نظر عضو پایداری درباره لغو یک سفر خاتمی

هدف از سفر محمدرضا خاتمی به کهگیلویه و بویراحمد و استان‌هایی از این دست، تطهیر فتنه‌گران است غافل از اینکه مردم چنین استان‌هایی با بصیرت کامل فتنه‌گران و اهداف آن‌ها را می‌شناسند.
کد خبر : ۱۷۹۰۰۵
صراط - عضو جبهه پایداری گفت: هدف از سفر محمدرضا خاتمی به کهگیلویه و بویراحمد و استان‌هایی از این دست، تطهیر فتنه‌گران است غافل از اینکه مردم چنین استان‌هایی با بصیرت کامل فتنه‌گران و اهداف آن‌ها را می‌شناسند.

ستار هدایتخواه عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اخبار مربوط به سفر محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت و حواشی مربوط به آن اظهار کرد: اولین هدف برگزارکنندگان چنین برنامه‌هایی حساسیت‌زدایی است یعنی به دنبال این هستند که ابتدا حساسیت مردم را نسبت به جریان فتنه بسنجند و بعد هم تلاش کنند حساسیتی را که مردم دارند و مقدس است از سطح جامعه بزدایند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: آنها می‌خواهند کسانی را که در ماجرای فتنه امتحان خود را پس داده‌اند و همدست با دشمنان نظام جمهوری اسلامی هستند و به منافع و مصالح ملی توجه نمی‌کنند و حاضرند کشور را به خاطر منافع خود به آتش بکشند. تطهیر کنند.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد با پرده برداشتن از روی دیگر قضیه دعوت از محمدرضا خاتمی برای سخنرانی در شهر یاسوج، افزود: آن‌ها فکر می‌کنند در برخی از استان‌ها که ظاهرا از نظر اقتصادی محروم هستند چه بسا مردم نسبت به این گونه مسائل توجهی ندارند و بتوانند این حرکت را از استان‌هایی به زعم خود کوچک همانند کهگیلویه و بویراحمد شروع کنند.

هدایتخواه افزود: آنها از این موضوع غافل‌اند که مردم این استان ولایتمدار هستند و پای انقلاب ایستاده‌اند و در هر برهه‌ای از فتنه‌گران بیزاری خود را اعلام کرده‌اند و پشت سر رهبری خود حرکت می‌کنند و هرگز اجازه حضور چنین افرادی را در این استان نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی تصریح کرد: به خصوص این که برنامه آن‌ها در سالروز حماسه سوم خرداد بوده که اصولا محمدرضا خاتمی از نظر مبانی فکری با سوم خرداد و فرهنگ ایثار و شهادت قرابتی نداشته و آن را در دوره‌ای تخطئه کرده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان مصداقی از تخطئه فرهنگ ایثار و شهادت توسط فردی همچون محمدرضا خاتمی گفت: محمدرضا خاتمی آن گاه که در قدرت بود به صراحت در گفته‌های خود اصرار داشت که جوانان دیروز به دنبال شهادت بودند و جوان امروز به دنبال این است که زندگی کند و دیگر نباید از شهید و شهادت زیاد سخنی به میان آورد.

هدایتخواه ادامه داد: برخی از همفکران همین آقا در آن هنگام در نشریات خود منطق و فرهنگ شهادت‌طلبی را منطقی کور اعلام کردند و طبیعی است که مردم این استان که در ایثار و شهادت مقام اول را دارند کسانی را که این فرهنگ را تخطئه می‌کنند در استانشان راه ندهند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: به همین جهت حساسیت مردم در این جهت بسیار میمون و مقدس بوده است و اگر جریانات سیاسی و یا احیاناً دولتی‌ها بخواهند پای چنین افرادی را به استان باز کنند، مردم واکنش شدیدتری نشان خواهند داد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا محمدرضا خاتمی به جای سوم خرداد روز دوم خرداد را برای سخنرانی خود در یاسوج انتخاب نکرد، افزود: این‌ها می‌دانند که جریان دوم خرداد در میان مردم رنگ باخته و این‌ها امتحان خود را در جریان فتنه 88 پس داده و نشان دادند که جریان موسوم به دوم خرداد در فتنه 88 همدست دشمنان نظام جمهوری اسلامی بوده و قاعدتا دیگر تحت این عنوان حضور آن‌ها در عرصه‌های عمومی قابل توجیه نیست به همین جهت می‌‌خواهند از مناسبت‌هایی که برای مردم تقدس دارد سوءاستفاده کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط خاتمی