۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

انفجار خط لوله گاز در مصر

افراد ناشناس، عصر روز گذشته (2 خرداد) خطوط لوله گاز در منطقه سینا واقع در شمال شرق مصر را منفجر کردند. این انفجار دومین انفجار در طول این هفته و بیست و سومین انفجار خطوطه لوله گاز در سینا از زمان سرنگونی حسنی مبارک به شمار می‌رود.
کد خبر : ۱۷۹۰۲۵

صراط -منابع رسانه‌ای از انفجار خطوط لوله گاز در سینا توسط اشخاص ناشناس خبر دادند.

به گزارش  پانوراما الشرق الاوسط، یک منبع امنیتی گفت: افراد ناشناس، عصر روز گذشته (2 خرداد) خطوط لوله گاز در منطقه سینا واقع در شمال شرق مصر را منفجر کردند. این انفجار دومین انفجار در طول این هفته و بیست و سومین انفجار خطوطه لوله گاز در سینا از زمان سرنگونی حسنی مبارک به شمار می‌رود.

این منبع امنیتی همچنین گفت: خطوله لوله گاز عصر روز گذشته در  منطقه الطویل واقع در شرق شهر عریش در مرکز استان سینا منفجر شده است و صادرات گاز مصر به اسرائیل پیش از توقف آن در سال 2012 میلادی، از طریق این خطوط صورت می‌گرفته است.

این منبع امنیتی در ادامه گفت: افراد مسلح یک خندق پایین لوله‌های گاز حفر و مواد منفجره را در این قسمت کارگذاری کرده بودند که پس از منفجر کردن آن، به مکان نامعلومی گریختند.

وی افزود: این عملیات در یک منطقه خالی از سکنه انجام شده است و شعله‌های آتش در فاصله بیش از پنجاه کیلومتری از محل وقوع انفجار، مشاهده شده است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این انفجار را به عهده نگرفته است و نیروهای امنیتی در این منطقه به حالت آماده باش در آمده اند.

دولت مصر در 19 ماه آوریل سال 2012 میلادی (31 فروردین 91) قرارداد فروش گاز خود به شرکت "شرق المتوسط"که این گاز را به اسرائیل صادر می‌کرد، لغو کرد.

عملیات انفجار خطوط لوله گاز بعد از انقلاب 25 ژانویه 2011 میلادی که منجر به سرنگونی حسنی مبارک شد، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
منبع: تسنیم