۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱

آغاز فازجدید ادغام وزارت‌مسکن و راه

با آغاز فاز جدید ادغام مدیریتی وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی و راه و ترابری با یکدیگر، جابه‌جایی مقامات وزارت مسکن از میدان ونک به بلور آفریقا - ساختمان شهید دادمان- شکل جدیدتری به خود گرفت.
کد خبر : ۱۷۹۰۸

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، با ادغام وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری که پس از استیضاح حمید بهبهانی وزیر راه انجام شد تغییرات این 2 وزارتخانه با تغییر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کلید خورد.

احمد صادقی که یکی از مهم ترین معاونتها را در وزارت مسکن برعهده داشت با تغییر سمت از این وزارتخانه به وزارت راه و ترابری رفت و به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب شد.

این در حالی است که هنوز جایگزینی برای وی در وزارت مسکن وشهرسازی انتخاب نشده است و به همین جهت صادقی تاپایان سال در وزارت مسکن باقی می ماند تا با جایگزین شدن فرد دیگری از ابتدای سال به طور کامل به وزارت راه و ترابری برود.

احمد صادقی دررابطه با این تغییر به خبرنگار مهر گفت: رشته تحصیلی من مهندس عمران است و مهندسان هم راه و هم ساختمان می سازند؛ بنابراین شرایط کاری تفاوت چندانی ندارد.

وی افزود: هنوز اقدامات بیشتری برای ادغام 2 وزارتخانه صورت نگرفته است اما به طور حتم معاونتها تغییرات بیشتری خواهند داشت.

از دیگر انتصابات علی نیکزاد به عنوان سرپرست وزارت راه انتخاب رضا پیل پایه به عنوان قائم مقام وزارت راه و ترابری است که این پست از یکسال پیش بر عهده کسی نبود و پیش از آن، سید مهدی هاشمی پست قائم مقامی وزارت راه و ترابری را برعهده داشت.

اقدامات عمرانی و زیربنایی در وزارتخانه جدید

موضوع ادغام وزارت خانه ها مورد تاکید رئیس جمهور و از برنامه های دولت است که در این راستا مقرر شده تعداد وزارتخانه ها از 21 به 17 وزارتخانه کاهش یابد. در همین حال، دکتر محمود احمدی نژاد این طرح را با ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از مباحث مطرح شده ادغام برخی از زیرمجموعه های وزارتخانه های دیگر به وزارتخانه جدید است که احتمال پیوستن بخشهایی از وظایف وزارت نیرو و ساخت و سازهای ورزشگاه ها سازمان تربیت بدنی به این وزارتخانه جدید وجود دارد تا به طور کلی فعالیتهای عمرانی و زیربنایی برعهده یک وزارتخانه قرار بگیرد.