۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶

دعوت پرز و محمود عباس به واتیکان

پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) در جریان سفر خود به اراضی اشغالی، روسای رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را به سفر به واتیکان به منظور بحث درباره مذاکرات صلح خاورمیانه دعوت کرد که این دعوت مورد پذیرش دو طرف قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۹۲۸۰
صراط: پاپ فرانسیس امروز (یکشنبه) در جریان سفر خود به اراضی اشغالی، روسای رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین را به سفر به واتیکان به منظور بحث درباره مذاکرات صلح خاورمیانه دعوت کرد که این دعوت مورد پذیرش دو طرف قرار گرفت.
 به نقل از روزنامه دیلی میل، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اخیرا به اراضی اشغالی سفر کرده و این سفر یک پیروزی اخلاقی مهم برای وی محسوب می‌شود.

تلاش‌ها برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل در اواخر ماه آوریل به بن‌بست خورد و بیش از یک سال است که هیچ نشست بلندپایه‌ای میان مقامات دو طرف به صورت علنی برگزار نشده است.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان پس از آنکه در فرودگاه بیت لحم به زمین نشست در اظهاراتی بن‌بست در مذاکرات صلح خاورمیانه را غیر قابل پذیرش خواند. وی در این سفر برای مدت کوتاهی به منظور انجام مراسم دعا در نزدیکی دیواری که این شهر را محاصره کرده، توقف کرد.

پاپ فرانسیس در پایان یک مراسم عشا ربانی در فضای باز که در میدانی در شهر بیت لحم برگزار شد، از روسای رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا همراه با وی برای صلح دعا کنند.

وی تاکید کرد: من خانه خود در واتیکان را به عنوان محلی برای انجام این دعا پیشنهاد کردم.

پس از اعلام این مساله، دفاتر روسای رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین سریعا اعلام کردند که این دعوت را پذیرفته‌اند.

دفتر شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دعوت پاپ فرانسیس برای سفر به واتیکان استقبال می‌کنیم و شیمون پرز از همه فرصت‌ها برای رسیدن به صلح حمایت کرده و این کار را ادامه می‌دهد.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اظهار داشت که این نشست در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

شیمون پرز 90 ساله قرار است تابستان سال جاری میلادی از سمت خود کنار رود و احتمالا نشست وی با پاپ فرانسیس کمی پیش از کناره‌گیری از سمتش انجام خواهد شد.
منبع: ایسنا