۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷

خاتمی:دشمن تحمل نظام دینی را ندارد

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما به بهانه حقوق بشر غرب از دین خود دست برنمی‎‌داریم، زیرا با دین ما سازگار نیست، گفت: قله دشمنان این است که نظام اسلامی وجود نداشته باشد،
کد خبر : ۱۷۹۳۱۹
صراط: آیت‎الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در یادواره شهدای اصناف این شهرستان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم‌(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: این یادواره باشکوه به پاس تجلیل و تکریم حرمت شهدا از سوی مردم شهیدپرور جیرفت برگزار شده است.

وی بیان داشت: پیام جمع باشکوه حاضر این است که شهیدان رفتند، اما راهشان پررهرو است، هرگز از یاد و خاطره این ملت نرفتند و هیچ‎گاه مردم ولایتمدار آرمان‎های آن‎ها را فراموش نمی‎کنند.

خاتمی حوزه علمیه جیرفت را حوزه‎ای پویا و با نشاط ذکر و تصریح کرد: در این حوزه حدود 150 طلبه برادر مشغول به تحصیل هستند که ستودنی است و افق آینده این حوزه نیز روشن است.

وی روحانیت و حوزه را زینت‎بخش شهر دانست و افزود: اینگونه مجالس پیام وحدت در خود دارد و اینکه همه در پیمودن طریق مستقیم شهدا متحد بوده و هستند، اما مهم این است که از این نشست‎ها بهره لازم برده و در مسیر اهداف شهیدان برگزار شود.

خاتمی با اشاره به اینکه از هنگام بعثت پیامبر(ص) تاکنون پیوسته دو خط عافیت‎طلبی و آرمان‎گرایی بوده و تا ابد ادامه دارد، عنوان کرد: خط عافیت‎طلبی، رفاه، زندگی دنیوی و رسیدن به کام حیوانی عقیده دارد که خداوند، دین، قیامت و ارزش‎ها معنا ندارد

امام جمعه موقت تهران گفت: خط آرمان‎گرایی، خط مقاومت در راه خداوند و تحمل در راه رسیدن به اهداف بلند است.

خاتمی خاطرنشان کرد: خط عافیت‎طلبی با اسلام میانه‎ای نداشته است و اگر پیروان این خط مجبور می‎شدند، تنها با شعار با اسلام همراهی می‎کردند، اما در عمل هرگز پیرو واقعی آن نبودند.

وی با اشاره به اینکه امام علی‌(ع) نیز گرفتار چنین افرادی بودند، اظهار داشت: امام حسن‌(ع) نیز هنگامی که از مردم در مورد ادامه جنگ پرسیدند، آن‎ها ایشان را همراهی نکردند و اگر رفاه‎طلبی‎ها و سهل‎انگاری‎ها نبود، ایشان خود فرمودند که شبانه‎روز با معاویه می‎جنگیدند.

خاتمی تصریح کرد: در زمان امام حسین‌(ع) نیز تعداد مسلمانان بسیار زیاد بود و تمام آن‎ها پیام ایشان را شنیدند، اما تنها تعداد محدودی با ایشان در کربلا مقابل یزید ایستادند که ریشه در تفکر عافیت‎طلبی و دلبستگی به لذت‎های دنیوی دارد.

وی با اشاره به اینکه امام علی‌(ع) فرمودند «رفاه و عافیت‎طلبی با تصمیم‎‎های بزرگ سازگار نیست»، بیان داشت: اگر دنبال خوش زندگی کردن و نداشتن ناملایمات باشیم، چنین زندگی دینی و حیات طیبه نیست.

خاتمی خط مقاومت در راه خدا را خط آل محمد‌(ص) و امام علی‌(ع) ذکر و عنوان کرد: این تفکر زندگی چند روزه را مقدمه زندگی ابدی می‎داند، رفاه را هدف نمی‎داند، بلکه در پی دنیایی است که با عزت همراه باشد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه «مرگ بهتر از زندگی با ذلت است»، گفت: حضرت سیدالشهدا‌(ع) فرمودند «من زندگی با ستمگران را سخت و همراه با ذلت می‎دانم».

خاتمی خط آرمان‎گرایی را خط تمام امامان و شهدا خواند و خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) برای دین و گسترش مکتب پیامبر (ص) تلاش بسیار کردند و به همین دلیل به حبس ابد محکوم شدند.

وی زندگی منهای دین را زندگی حیوانی دانست و افزود: در زندگی حیوانی، آرمان، عقیده، ارزش و اخلاق معنایی ندارد، اما در زندگی انسانی باید آرمان وجود داشته باشد و این همان راهی است که پیامبر‌(ص) و امامان(ع) به ما نشان دادند.

خاتمی با اشاره به اینکه سن بیشتر شهدای ما بین 15 تا 30 سال است، تصریح کرد: شهدا مانند تمام انسان‎ها زندگی را دوست داشتند، اما معنای زندگی را فهمیدند که در مسیر امام حسین (ع) گام برداشته و داوطلبانه به جبهه‎های حق علیه باطل شتافتند.

وی اظهار داشت: فضای جبهه‎ها فضای عشق بود، زیرا خریدار شهدا خدا بود، آن‎ها شخصیت‎های بهشتی هستند، فرشتگان نمی‎گذارند که سر معنوی شهید بر زمین افتد و هنگامی که از این جهان رخت بربندند، بهشت برای آنان مهیا است.

خاتمی عنوان کرد: با توجه به وعده‎ای که خداوند داده بود که عهده‎دار بعد از شهدا است، آنان با آرامش و اطمینان کامل به سوی خدا شتافتند و در آن دنیا نیز شفاعت‌شان برای 70 نفر از بستگان خود پذیرفته است.

وی نسخه نجات‎بخش امروز کشور را خط مقاومت خواند و بیان داشت: خط عافیت و رفاه‎طلبی خطی است که در زمان طاغوت وجود داشت، اما ما باید به واجبات و ارزش‎های دینی و اسلامی خود تا ابد وفادار و متعهد باشیم.

خاتمی با بیان اینکه مشکل ایران و استکبار جریان اصل اسلام است، خاطرنشان کرد: مسئله انرژی هسته‎ای برای آن‎ها بهانه است، زیرا به خوبی می‎دانند که بمب اتم با مبانی فقهی ما سازگاری ندارد، بلکه نمی‎توانند، نظام دینی و اسلامی را تحمل کنند.

وی افزود: هنوز جریان انرژی هسته‎ای به اتمام نرسیده، مسئله موشک‎های بالستیک را پیش کشیدند با اینکه رژیم صهیونیستی دشمن دیوانه وحشی ما 400 بمب اتم دارد، اما آزاد است و حتی عضو سازمان انرژی هسته‎ای نیست در حالی که ایران چنین حقی ندارد.

خاتمی تصریح کرد: دلیل مخالفت آمریکا و غرب با ما به دلیل این است که این رژیم از خطر ایران جان سالم به در ببرد، اما اتفاقاً ما این موشک‎ها را برای این آماده کردیم که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کرد، تلاویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما به بهانه حقوق بشر غرب از دین خود دست بر نمی‎داریم، زیرا با دین ما سازگار نیست، گفت: قله دشمنان این است که نظام اسلامی وجود نداشته باشد، اما نظام اسلامی که دیروز ساقه نازکی بود، امروز شجره طیب‎های شده و در اوج دل‌ها جا گرفته، این نظام پابرجا است و به فضل الهی تا قیام امام زمان‌(عج) باقی می‎ماند.

خاتمی عنوان کرد: دشمن قصد دارد، ملت ایران را خسته کند و فرهنگ وادادگی را جای فرهنگ استکبارستیزی و فرهنگ رفاه و عافیت‎طلبی را جای فرهنگ خداجویی بنشاند.

وی اظهار داشت: اینگونه مجالس این پیام را دارد که ما با دین بیعت کرده‎ تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‎های بلند اسلام، نظام اسلامی و شهدا ایستاده‎ایم.

خاتمی خاطرنشان کرد: باید صبوری پیشه کرد و اطمینان داشت که دشمنان نمی‎توانند، کمترین آسیبی به این ملت بزنند.
منبع: فارس