۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

تظاهرات شهروندان ترکیه در استانبول

با کشته شدن دو شهروند ترک در تظاهرات ضد دولتی در شهر استانبول مردم در شهرهای استانبول و آنکارا و ازمیر تظاهرات کردند.
کد خبر : ۱۷۹۳۴۳
صراط: با کشته شدن دو شهروند ترک در تظاهرات ضد دولتی در شهر استانبول مردم در شهرهای استانبول و آنکارا و ازمیر تظاهرات کردند.


به گزارش پایگاه خبری المنار؛ در تظاهرات روز 5 شنبه گذشته شهر استانبول ترکیه که در یکی از بخش‌های شلوغ روی داده بود و مردم از مقامات این کشور خواسته بودند با انها همچون دیگر شهروندان ترکیه رفتاری عادلانه داشته باشند، پلیس با مردم به زود و خورد پرداخت که در این درگیری‌ها دو تظاهر کننده ترک در استانبول کشته شدند.

مردم با انتشار خبر کشته شدن این دو شهروند استانبولی در اعتراض به کشته شدن آنها شب گذشته در شهرهای استانبول و آنکارا و ازمیر تظاهرات کردند و نسبت به این اقدام ماموران امنیتی و پلیس اعتراض کردند.

گفته می‌شود هر دو شهروند استانبولی کشته شده هیچ ارتباطی با تظاهرات برپا شده در استانبول نداشتند بلکه به صورت اتفاقی در این مکان حضور داشتند و نیروهای پلیس ترکیه هر دوی آنها را به ضرب گلوله کشتند.

دوغان دمیر رئیس جمعیت فرهنگی علویان هم در این باره گفت: علویان به خوبی می‌دانند عاملان حمله و بدرفتاری با شهروندان علوی در ترکیه چه کسانی هستند، از این رو ما به دولت هشدار می‌دهیم با علویان کاری نداشته باشند و ما را به حال خودمان واگذارند.
منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم