۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

آیت‌الله سیستانی با مقامات سیاسی دیدار نمی کند

دفتر آیت‌الله سیستانی در شهر نجف اشرف اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مرجعیت عالی شیعیان قصد دارد استقبال از سران و مقامات مسئول سیاسی عراق برای بررسی تشکیل دولت آینده را از سر بگیرد، تکذیب کرد.
کد خبر : ۱۷۹۳۵۳
صراط: دفتر مرجعیت عالی شیعیان عراق خبر از سرگیری دیدار آیت‌الله سیستانی با شخصیت‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید عراق را تکذیب کرد.


به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، آیت‌الله «سید علی السیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق استقبال از شخصیت‌های سیاسی عراق با هدف توافق بر سر تشکیل دولت آینده پس از اعلام نتایج انتخابات را رد کرد.

دفتر آیت‌الله سیستانی در شهر نجف اشرف اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مرجعیت عالی شیعیان قصد  دارد استقبال از سران و مقامات مسئول سیاسی عراق برای بررسی تشکیل دولت آینده را از سر بگیرد، تکذیب کرد.

یک منبع در دفتر آیت‌الله سیستانی در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت: این اخبار صحت ندارد و مرجیعت هنوز از دیدار با مسئولان پرهیز می‌کند.

وی از رسانه‌ها خواست که در انتشار چنین اخباری با دقت عمل کنند.

آیت‌‌الله سیستانی سالهاست که در عرصه سیاسی عراق کاملا بی طرف می‌ماند و بر اصل وحدت در کشور تاکید می‌ورزد و دیدار با هیچ شخصیت و مقام سیاسی و گفت‌وگو در زمینه‌های سیاسی را نمی‌پذیرد. در طول انتخابات اخیر پارلمانی عراق نیز، آیت‌الله سیستانی از مردم خواست که با تحقیق دقیق، نامزدهای شایسته را انتخاب کنند و حتما در انتخابات شرکت کنند اما به نفع هیچ گروه سیاسی خاصی جانبداری نکرد.
منبع: فارس