۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

لاریجانی: امام(ره) مردم‌سالاری دینی را به وجود آورد

لاریجانی گفت: در طول تاریخ بسیاری از نهضت‌ها به بعثت پیامبر اسلام تاسی کرده‌اند و در تاریخ معاصر ما نیز بزرگانی تلاش‌های وسیعی را انجام دادند اما در طول سال‌های مختلف هیچ‌کدام از این نهضت‌ها توان جدی پیدا نکردند.
کد خبر : ۱۷۹۳۸۷
صراط: رئیس مجلس توجه به همه‌جانبه‌نگری و عقلانیت حضرت امام راحل را گره‌گشای مشکلات امروز عنوان کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجدید پیمان با امام راحل که ظهر امروز در محل مرقد مطهر امام راحل برگزار شد گفت: برای ما نمایندگان فخر و سعادتی است که هر سال توفیق زیارت مرقد مبارک حضرت امام نصیب ما می‌شود و ما با این مرد بزرگ هم‌پیمان می‌شویم تا راه این مجاهد نستوه را طی کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن بعثت پیامبر گرامی اسلام (س) گفت: پیامبر بزرگوار اسلام آغازگر حرکت بزرگ اسلامی در جهان بود که ما امروز پیروزی آن را می‌بینیم پیامبر عزیز این انقلاب را ایجاد کردند که بر پایه معنویت، ایجاد قسط و عدالت در جهان و همچنین ایجاد حکومتی بر پایه معنویت و مردم‌سالاری در جهان بود.

رئیس مجلس ادامه داد: متاسفانه پس از پیامبر گرامی اسلام به دلیل توفان حوادث و به خصوص اعمالی که امویان و عباسیان متحمل شدند این نهضت به سکون گرایید.

لاریجانی گفت: در طول تاریخ بسیاری از نهضت‌ها به بعثت پیامبر اسلام تاسی کرده‌اند و در تاریخ معاصر ما نیز بزرگانی تلاش‌های وسیعی را انجام دادند اما در طول سال‌های مختلف هیچ‌کدام از این نهضت‌ها توان جدی پیدا نکردند.

رئیس مجلس ادامه داد: میراث امام و کار بزرگ ایشان این بود که آن انقلاب عظیم صدراسلام را دوباره احیا کرد و در صحنه جهانی آن را بالا بردند.

لاریجانی گفت: نهضت امام (ره) هم مسیر توحیدی داشت و هم به مبارزه با استکبار پرداخت در حالی که برخی از رجال سیاسی تفکر محدودی در این‌باره داشتند.

وی افزود: حضرت امام(ره) مردم‌سالاری دینی را به وجود آوردند که براساس معنویت قرار داشت. نکته دیگر که حضرت امام به آن توجه داشتند بحث عقلانیت است. حرکت اسلام بدون تحقق عقلانیت به وجود نمی‌آید.

لاریجانی گفت: اگر امروز ما با جریان‌هایی مواجه می‌شویم که به دنبال تعطیل عقلانیت هستند به این دلیل است که این افراطیون که البته عامل وهن مسلمانان نیز هستند مسئله جوهره اسلام یعنی عقلانیت را کنار گذاشتند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ویژگی دیگر حضرت امام همه‌جانبه‌نگری ایشان بود ادامه داد: حضرت امام اگر به مردم‌سالاری توجه می‌کردند در کنار آن آزادی را نیز می‌دیدند و اگر آزادی را می‌دیدند به آزادی معنوی نیز توجه داشتند و از همین رو است که ما پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را می‌بینیم.

لاریجانی گفت: امیدوارم که در این شرایط حساس و تاریخی که با ماجراجویی‌های غربی مواجهیم و گرفتار برخی از مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت‌ها هستیم نگاه عمیق به نهضت حضرت امام و همه‌جانبه‌نگری و عقلانیت ایشان می‌تواند گره‌گشای کار ما باشد.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم