۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

نقش اجداد امام خمینی(ره) در هدایت مردم

وی با اشاره به اهمیت معرفی بزرگان و شناساندن آنها به مردم بیان کرد: بزرگداشت علما و بزرگان موجب می‌شود که مردم سوابق خوب خود را بدانند و از سیره بزرگان برای زندگی خود الگوبرداری کنند.
کد خبر : ۱۷۹۴۸۷

صراط: آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت:اجداد بزرگوار امام خمینی (ره)، انسان‌هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگی در هدایت آنها داشتند.


به گزارش دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی «چشمه آفتاب» بزرگداشت شهید سید مصطفی خمینی پدر امام خمینی (ره)، اعضای ستاد برگزاری این همایش با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان خمین، گزارشی از روند اجرایی این ستاد ارائه و برنامه‌های این کنگره ارائه کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این کنگره اظهار کرد: معرفی سوابق بیت حضرت امام و به ویژه پدر بزرگوار ایشان از اقدامات لازمی بود که باید انجام می‌گرفت. بنده از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانید به نحو احسن این کار را انجام دهید.

وی با اشاره به اهمیت معرفی بزرگان و شناساندن آنها به مردم بیان کرد: بزرگداشت علما و بزرگان موجب می‌شود که مردم سوابق خوب خود را بدانند و از سیره بزرگان برای زندگی خود الگوبرداری کنند.

آیت‌الله صافی با اشاره به سوابق آشنایی و رفاقت دیرینه والد خود با بیت حضرت امام تصریح کرد: اجداد بزرگوار امام خمینی(ره)، انسان‌هایی عالم، مجاهد و مورد اعتماد مردم بودند و نقش بزرگی در هدایت مردم داشتند. باید آنها را به مردم معرفی کرد و مردم هم باید قدردان چنین بزرگانی باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه خوب مردم خمین در دینداری افزود: مردم شریف خمین از ابتدا اهل دین و مجاهدت بودند و همیشه در برابر منکرات ایستادگی می‌کردند. اکنون هم این مردم عزیز، ملتزم به دین و عامل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی ضمن اشاره به تدوین 11 جلد کتاب اسناد و نوشته‌های تاریخی درباره والد معظم امام خمینی اظهار کرد: زحمتی که در تدوین این کتب کشیده‌اید بسیار قابل تقدیر است و ان‌شاءالله این نوشته‌ها موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با علما و بزرگان شود و از این طریق بتوانند راه و روش زندگی آنان را برای خود سر مشق قرار دهند.

آیت‌الله صافی تصریح کرد: سلام اینجانب را به مردم متدین و شریف خمین برسانید و از همه آنها ملتمس دعا هستم.