۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴

وضعیت پیگیری قطع درختان در فرمانیه

متاسفانه قطع 140 درخت و تخریب پارک فرمانیه به صورت غیر قانونی انجام شده، در حالی که این پارک در پهنه G111 B قرار داشته و حتی با داشتن مالک اجاره تخریب و ساخت و ساز در آن وجود ندارد.
کد خبر : ۱۷۹۵۴۰
صراط: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیگیری قطع 140 درخت و تخریب پارک فرمانیه کماکان در شورای شهر ادامه دارد و بنده شخصا طی نامه‌ای مکتوب خواستار حضور دادستان در این پیگیری‌ها شدم.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص مراحل پیگیری قطع درختان پارک فرمانیه گفت: متاسفانه قطع 140 درخت و تخریب پارک فرمانیه به صورت غیر قانونی انجام شده، در حالی که این پارک در پهنه G111 B قرار داشته و حتی با داشتن مالک اجاره تخریب و ساخت و ساز در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: این پارک سال‌ها به عنوان یک پارک عمومی مورد استفاده قرار می‌گرفته و شهرداری نیز تاسیسات روشنایی و آب رسانی آن را فراهم کرده است و حالا به یکباره صاحب مالک شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه بیان داشت: متاسفانه این کار با مجوز مراجع قضایی صورت گرفته و من شخصا به عنوان نماینده مردم طی نامه‌ای مکتوب به دادستان کشور خواستار پیگیری این موضوع شدم.

حقانی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این مکان یک فضای عمومی است و نمی‌تواند مالک داشته باشند، اما حتی با وجود مالک به دلیل قرار گیری آن در پهنه G111 اجازه تخریب و ساخت و ساز وجود ندارد که متاسفانه این کار انجام شده و دادستانی باید پیگیری کند.